gardeshban.ir

۸۲۰ روز به سده نو مانده است و حالا یک پژوهشگر گردشگری به فکر آن افتاده تا همه را برای آغاز این سده به فکر وادار کند که قرار است در آینده و در این سده چه کاری انجام دهند.
کد خبر: ۱۹۶۷۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸-1398 August 29
گردشبان (gardeshban.ir) :

همایش «تحول برای سده نو» امروز ۲۹ آبان ماه در هتل سیمرغ راس ساعت ۱۳:۵۷ دقیقه آغاز شد.

این همایش توسط آرش نورآقایی برگزار شد. پژوهشگر حوزه گردشگری و کارشناس این حوزه که در طول سالها توانسته همایش های مختلفی را در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی با موضوعات فرهنگی برگزار کند و با مسئولیت های مختلفی که در حوزه راهنمایان گردشگری داشته پیگیر مسائل مربوط به آنها باشد و به معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی سابق و وزارت میراث فرهنگی فعلی مشاوره دهد.

حالا در نظر دارد تا همگان را نسبت به سده نو آگاه کند چرا که تنها ۸۲۰ روز به تاریخ ۱۴۰۱.۱.۱ مانده است. روزی که در تقویم سده و قرن نو آغاز می شود همانند آغاز سال جدید در روز اول هر سال.

نورآقایی دراین باره توضیح داد: در این مدت کوتاه هنوز هیچ برنامه ای برای ایران نداریم. ۸۰ میلیون ایرانی وارد قرن نو می شوند آیا نباید فکری کنند که قرار است در ۱۰۰ سال آینده چه کار کنند و یا در ۱۰۰ سال اخیر چه کرده اند و می خواهند از کجا به کجا برسند؟ ۸۰ میلیون نفر نه در محدوده شخصی و یا خانه خود بلکه در جغرافیایی به نام ایران برای یک قرن بعد چه برنامه ای دارند؟ ما میخواهیم در آینده چه چیزی را تغییر دهیم؟ باید چه کار کنیم؟ ما میخواهیم در این برنامه تجربه کشورهای دیگر را وقتی قرار است وارد قرن جدید شوند بازگو کنیم.

وی افزود: در صد سال اخیر اتفاقات زیادی را داشته ایم از ساختن برج هایی مانند برج آزادی، انقلاب مشروطه و ... حتی نام ایران در صد سال گذشته تغییرات زیادی کرده است. ما میخواهیم در این همایش از اتفاقات این چند سال بگوییم و اینکه در آینده چه اتفاقی می افتد. در آینده ای که می گویند ربات ها فوتبالیست جهان می شوند و بسیاری از کارها را به آنها می سپارند. ما می خواهیم بگوییم آیا برای اینها برنامه داریم؟ آیا میدانیم که میخواهیم در رشته های ورزشی و یا المپیک چه کار کنیم؟ آیا برنامه ای داریم تا برنده نوبل معرفی کنیم؟ ما از الان باید بدانیم برنامه هایمان برای سالی که از اول فروردین ۱۴۰۱ شروع می شود چیست؟ 

نورآقایی ادامه داد: من به وزارت خارجه پیشنهاد کرده ام همانطور که همه در سال جدید صله ارحام انجام می دهند و به خویشاوندان خود سر می زنند؛ می توان در مدت کوتاهی با همکاری کشورهای دیگر در سده نو ویزای کشورهای حوزه ایران فرهنگی را برداشت و مثلا با کشورهایی مانند تاجیکستان و یا ازبکستان در مدت محدودی رابطه گردشگری دیگری را ایجاد کرد تا بتوانیم با مردم این کشورها بیشتر آشنا شویم. یا در نوروز بتوانیم ورزش هایی مانند چوگان که همیشه در نوروز برگزار می شده را به شکل دیگری برگزار کنیم. 

وی با طرح این سوال که آیا قرن و سال نو نمی ارزد به اینکه فکر کنیم قرار است در سده نو چه کاری انجام دهیم؟ بیان کرد: سده نو از سال ۱۴۰۰ شروع نمی شود بلکه از سال ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد این تاریخ گذاری در همه جهان از اول سال صفر آغاز نمی شود. این موضوع را خیلی ها به اشتباه بیان می کنند.

نورآقایی با دعوت از همه گروههای فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی سعی دارد تا همگان را به این فکر وادار کند که قرار است در سده نو ایران چه شکلی به دنیا معرفی شود. چه برنامه ای برای آن وجود دارد و به این فکر کنند که قرار است در این سده چه تحولاتی بیافرینند. یکی از مهمترین نکاتی که نورآقایی در صدد است تا به آن بپردازد این است که یک سوم جمعیت ایران در سال ۱۴۳۰ سالمند خواهند بود.اگر به این موضوع از الان فکر نکنیم چه اتفاقی می افتد و کشورهای دیگر برای آن چه اقداماتی انجام داده اند.

مهر



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار