gardeshban.ir

یک باند سرقت آثار باستانی که آثار باستانی مناطق تاریخی جنوب ایتالیا را غارت می‌کرد و مجموعه‌ای از آثار باستانی مسروقه‌ با ارزش میلیون‌ها دلار را جابه‌جا می‌کرد،‌ در ایتالیا کشف شد.
کد خبر: ۱۹۶۸۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸-1398 August 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
پلیس برای کشف این باند سرقت و قاچاق آثار تاریخی بیش از ۸۰ پرونده تحقیقاتی در سراسر ایتالیا،‌ فرانسه،‌ بریتانیا،‌ آلمان و صربستان تشکیل داد و سرانجام موفق شد ۲۳ نفر از اعضای این باند را دستگیر و حدود ۱۰ هزار اثر تاریخی مسروقه را کشف کند.

این باند سرقت آثار تاریخی در مناطق تاریخی جنوب ایتالیا که هنوز دست باستان‌شناسان به آن‌ها نرسیده بود به طور غیرقانونی حفاری می‌کرد.

پلیس می‌گوید از سال ۲۰۱۷ تاکنون به دنبال دستگیری این باند قاچاق بوده است. سایت‌های تاریخی متعلق به قرن چهارم و پنجم پیش از میلاد از جمله مناطقی هستند که توسط این باند بزرگ غارت شده‌اند.

به گفته پلیس، این باند گلدان‌های سفالین، صفحه‌های رنگ‌آمیزی‌شده و جواهرات بسیاری را که ارزش‌ها آن‌ها به میلیون‌ها دلار می‌رسد از این مناطق تاریخی غارت کرده‌ است.

دلال‌هایی که با این باند برای فروش آثار تاریخی همکاری می‌کردند در لندن، مونیخ و شهرهای کوچک فرانسه و صربستان زندگی‌  می‌کردند.

دولت ایتالیا یک یگان پلیس مخصوص برای تعقیب باندهای قاچاق آثار باستانی بخش جنوبی کشور معین کرده است. به گفته این یگان، «کالابریا» یکی از غنی‌ترین مناطق از لحاظ آثار تاریخی در ایتالیا محسوب می‌شود که همواره به عنوان یکی از منابع مهم بازار مخفی خرید و فروش آثار باستانی شناخته می‌شود.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار