gardeshban.ir

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌های جداگانه به استاندار گلستان، ثبت دو تپه تاریخی را در این استان ابلاغ کرد.
کد خبر: ۱۹۷۲۳
تاریخ انتشار : جمعه ۰۱ آذر ۱۳۹۸-1398 September 01
گردشبان (gardeshban.ir) :

در یکی از نامه‌های  علی‌اصغر مونسان خطاب به حق‌شناس استاندار گلستان آمده است: در اجرای بند (ج) ماده‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی- تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی-تاریخی "مؤمن‌تپه ۲" واقع در استان گلستان، شهرستان گمیشان که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۲۱۵۱ مورخ ۱۳۹۷/۹/۲۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ می‌شود.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارت است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این وزارت ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این وزارتخانه را مطلع کنند.

همچنین در نامه دیگر  مونسان به استاندار گلستان مراتب ثبت یک اثر دیگر به شرح زیر به او ابلاغ شده است:

«تپه سردروازه» واقع در استان گلستان، شهرستان گرگان به شماره ۳۲۱۴۹ 

میراث‌آریا



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار