gardeshban.ir

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی درباره استقبال خوب گردشگران خارجی از کشور و رشد تقاضا برای تورهای خارجی صحبت کرد
کد خبر: ۱۹۷۵۱
تاریخ انتشار : شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸-1398 September 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت:دفاتر خدمات مسافرتی در فروش بلیت از جمله برای گردشگران داخلی و گردشگر ورودی به کشور به دلیل ثبات ارزی در ۷ ماه امسال موفق‌تر از مدت زمان مشابه سال گذشته بودند.

او افزود:من در صحبت‌هایی که قبلا با خبرنگاران داشتم، گفتم که چه دلار ارزان شود و چه گران؛ اگر ثبات نداشته باشد دفاتر ارائه خدمات مسافرتی نمی‌توانند پکیج مرتبی را ارائه بدهند زیرا قیمت ارز مرتب در حال تغییر است، اما وقتی وضعیت قیمت ارز به ثبات نسبی می‌رسد دفاتر ما می‌توانند پکیج‌هایشان را ارائه بدهند که این امر در ماه‌های گذشته عملی شد، به خصوص از مقاصد جدید توریست ورودی خوبی داشتیم. مثلا ما از عمان، پاکستان و ترکیه گردشگران ورودی خوبی داشتیم و تور‌های خروجی‌ هم وضعیت خوبی داشتند.

مردم کدام کشورها بیشتر به ایران سفر کرده اند؟

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ادامه داد:دلیل رشد تقاضا برای تور‌های خروجی به معنای این نیست که به یکباره افراد زیادی به کشور‌های اروپایی رفته‌اند مثلا اگر اربعین امسال را با سال گذشته مقایسه کنیم متوجه می‌شویم در اربعین سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر از کشور خارج شدند، اما امسال ۳ میلیون نفر به کربلا رفتند و این به معنای رشد نسبی تور‌های خارجی است. این موضوع به کشور‌های دیگر نیز تسری پیدا می‌کند، اما در یک ماه گذشته به دلیل شرایط بدی که برای کشور‌های همسایه‌ به وجود آمد، قاعدتا گردشگران خروجی ما تا اندازه‌ای ریزش داشتند. در این میان بی‌تدبیری برخی از تصمیم‌گیرندگان را هم داشتیم که به نظر من باید کارشناسی شود.

مردم کدام کشورها بیشتر به ایران سفر کرده اند؟

رفیعی گفت:هم اکنون تشکیلات دولتی مانند سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی با ابلاغ بخشنامه هایی به شرکت های هواپیمایی، قوانینی را متذکر و چالش هایی در این زمینه ایجاد شده است. من از تمام تشکیلات دولتی درخواست می‌کنم قبل از آنکه  هر تصمیمی را برای صنعت گردشگری بگیرند، با متولی بخش خصوصی و ما نشستی داشته باشند و پس از رصد نقاط مثبت و منفی تصمیم،بخشنامه مورد نظر را صادر کنند. برخی از شرکت های هواپیمایی هم زیاده‌خواهی دارند که این زیاده‌خواهی باید برطرف شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار