gardeshban.ir

رئیس شورای شهر تهران با تاکید براینکه کشورها برای اینکه بتوانند گردشگری را توسعه دهند اول باید مسئله رانت را در نظامشان حل کنند گفت: در کشور ما درآمدی از ناحیه گردشگری با توجه به بازدید گردشگران داخلی و خارجی به دست نمی‌آید و موزه‌ها و هتل‌ها تنها با یارانه‌هایی که می‌گیرند زنده مانده‌اند.
کد خبر: ۱۹۷۷۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸-1398 September 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
محسن هاشمی رفسنجانی در جلسه کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران گفت: بر همگان روشن است که صنعت گردشگری در همه کشورها به عنوان صنعتی که می‌تواند شغل ارزان ایجاد کند مطرح است و ما متاسفانه از این ناحیه عقب هستیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: امروز کشور چین با توجه به درآمد بالا با جمعیت زیادی که دارد جزء کشورهای با سرانه درآمد پایین محسوب می‌شود اما در همین کشور وقتی گردشگران بخواهند از جاذبه‌های گردشگری نظیر دیوار چین بازدید کنند در صورت بازدید همه جانبه باید قیمتی گزاف پرداخت کنند و این یعنی درآمد.

هاشمی با بیان اینکه مشکل تحریم‌ها سبب شده تهران وضعیت واقعی یک شهر گردشگر پذیر را نداشته باشد گفت: امروزه کسی نمی‌تواند با کارت اعتباری در تهران هزینه‌ای پرداخت کند و لذا اگر بخواهیم گردشگری را به صورت واقعی فعال کنیم باید به این مسائل توجه ویژه داشته باشیم.

هاشمی در ادامه سخنان خود از لزوم پرداختن به ظرفیت‌هایی نظیر مسائل ترانزیتی سخن گفت و افزود: امروز شهر دبی در سال ۷۰ میلیون سفر دارد و ترکیه هم نیز این راه را در پیش گرفته و مسیر ترانزیت اروپا به آسیا شده است این در حالی است که تهران با قرار داشتن در ارتفاع یک هزار و ۲۰۰ متر از سطح دریا بسیار شرایط بهتری از این شهرهای هم سطح دریا دارد.

وی اضافه کرد: می‌دانید که هواپیماها برای بلند شدن سوخت بسیاری را مصرف می‌کنند و اگر در شرایطی باشند که در ارتفاع بلندتری قرار داشته باشند سوخت، هزینه و فاصله کمتری را خواهند داشت و لذا می‌توان با ترانزیت مسیر فرودگاهی درآمد ۴ تا ۵ میلیارد دلاری برای تهران به ارمغان آورد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار