gardeshban.ir

جزایر فی فی به عنوان یکی از خیره کننده ترین جزایر گرمسیری تایلند در غرب خط ساحلی کرابی آرمیده اند، جزایری جادویی که ترکیبی نفس گیر از سواحل ماسه های سفید، دریاهای فیروزه ای و زلال و صخره هایی شگفت انگیز که سر از آب درآورده اند را در دل خود جای داده اند.
کد خبر: ۱۹۸۶۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸-1398 September 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
در فاصله ای نه چندان دور از آن باغ های مرجانی و صخره های عمیقی یافت می شود که بستر لازم را برای انجام فعالیت های مهیج غواصی و غواصی با لوله تنفسی دارند. جزیره فی فی به دو قسمت فی فی له (Phi Phi Leh) به معنی فی فی کوچک و فی فی دان (Phi Phi Don) به معنی فی فی بزرگ تقسیم می شود. 

در جزیره فی فی تقریبا هیچ خودرویی یافت نمی شود و فقط یک مسیر کوچک ساده که جزیره را متقاطع می نماید در آن وجود دارد از این رو دسترسی به اطرافش بسیار ساده خواهد بود. 

جزیره خالی از سکنه فی فی له کوچکتر از فی فی دان می باشد و در آن صخره های آهکی شگفت انگیزی که از آب های زمردی دریا سربرافراشته اند به چشم می خورد. مکانی زیبا و خیره کننده که میزبان چندین غار صخره ای کوچک است. 

همچنبن چندین خلیج کوچک و مناسب برای انجام فعالیت مهیج غواصی با لوله تنفسی در آب های کم عمق در آن وجود دارد. در ضلع شمال غربی آن غار مشهور وایکینگ (Viking Cave) یافت می شود، منطقه ای معروف با نقاشی های خیره کننده مربوط به دوران ماقبل تاریخ. 

گردشگران می توانند به راحتی با سفرهای یک روزه به فی فی از طریق پوکت و کرابی دسترسی پیدا کنند و از انجام غواصی با لوله تنفسی در جزیره فی فی له لذت ببرند. دسترسی به فی فی له از فی فی دان هم با اجاره قایق های محلی امکان پذیر خواهد بود. 

فی فی مجموعه ای از شش جزیره متفاوت را در دل خود جای داده، جزیره ای بهشت گونه که در دهانه خلیج فانگ نا مابین جنوبی ترین ضلع جزیره پوکت و سواحل کرابی قرار گرفته است. شش جزیره آن شامل کو فی فی له، کو فی فی دان، کو پای (Koh Pai) یا جزیره بامبو (Bamboo Island)، کو یانگ (Koh Young) یا جزیره پشه (Mosquito Island) و دو جزیره پرت و دورافتاده کو بیدا نای (Koh Bida Nai) و کو بیدا نوی (Koh Bida Noi) می باشد.

می توان از فی فی دان به عنوان تنها جزیره مسکونی مجموع الجزایر 

فی فی نام برد. برنامه سفر به این جزایر شش گانه دوبار در روز امکان پذیر خواهد بود، قایق های تفریحی روزانه یک نوبت در صبح و یک نوبت در بعدازظهر از پوکت و کرابی به مقصد فی فی حرکت می نمایند. همچنین تورهای یک روزه با قایق های سرعتی به مقصد این جزایر موجود می باشد. 

چگونگی دسترسی به جزایر فی فی

دسترسی به جزیره فی فی بسیار آسان است، این جزایر رویایی در فاصه 46 کیلومتری پوکت قرار گرفته و تقریبا به همان اندازه با کرابی هم فاصله دارد. به طور کلی دسترسی به آن از طریق قایق های تندرو و کشتی امکان پذیر می باشد. استفاده از کشتی معمولا متداول ترین راه برای رفتن به جزایر فی فی به شمار می رود. این کشتی ها با پیمودن مسیری دو ساعته از پوکت و 90 دقیقه ای از کرابی با کو لانتا (Koh Lanta) به جزایر فی فی می رسند. ایستگاه اصلی آنها در شهر پوکت اسکله راسادا (Rassada Pier) و در کرابی اسکله کلانگ جیراد (Klong Jirad) واقع در جنوب شهر کرابی می باشد. ترمینال این کشتی ها فقط یک ساعت تا فرودگاه بین المللی پوکت و نیم ساعت تا فرودگاه کرابی فاصله دارند. در فصول گردشگری برای داشتن جایگاهی مناسب در کشتی از پیش رزرو را انجام دهید و در فصل های خلوت نیم ساعت قبل از حرکت آن در اسکله حضور یابید. اگر از بانکوک می آیید می توانید از اتوبوس های محلی یا تاکسی برای دسترسی به هر یک از اسکله ها استفاده نمایید. برای برنامه ریزی و زمان بندی بهتر پیشنها می شود حتما از قبل نگاهی به برنامه های کشتی های کرابی و پوکت بیندازید. 

رفتن به جزایر فی فی از طریق کشتی

این کشتی ها معمولا بسیار راحتند. در طبقه بالایی کشتی های دو طبقه عرشه ای فوق العاده برای گرفتن حمام آفتاب و برنزه شدن یافت می شود. طبقه پایینی این کشتی ها دارای اتاق های مجهز به سیستم تهویه مطبوع هوا می باشند و خدمات سرو نوشیدنی و میان وعده های سبک نیز در آنها ارائه می شود. برای بهره مندی از خدمات برتر و جایگاهی راحت تر و مجهز به سیستم تهیه مطبوع هوا در وسط کشتی کافیست بلیط های وی آی پی یا سبز رنگ را تهیه نمایید. در برخی اوقات کشتی ها کمی شلوغ می شوند. در نوبت بعدازظهر میهمانان کشتی با هندوانه خنک به صورت رایگان پذیرایی می شوند.

رفتن به جزایر فی فی با قایق های تندرو

یکی دیگر از راه های محبوب برای دسترسی به جزایر فی فی استفاده از قایق های تندرو است. از آنجاییکه این قایق ها به صورت اختصاصی توسط گردشگران اجاره می شود ساعت حرکت آنها و توقفشان در برابر تغییرات انعطاف پذیر است. استفاده از این قایق ها در اغلب ماه های سال ایمن است، اما پیشنهاد می شود در فاصله بین ماه های سپتامبر تا نوامبر به دلیل پیدایش برخی مسائل ناامید کننده از سوار شدن بر آنها اجتناب نمایید. گرچه هزینه استفاده از قایق های تندرو گران تر از کشتی هاست اما در مواردی که تعداد زیاد باشد مقرون به صرفه خواهد بود. 


نام سرگرمی

Phi Phi Islands

نوع سرگرمی

جزیره

کشور

تایلند

شهر

پوکت

نرخ قیمت ورودی

لوکس

وب سایت

www.phiphi.phuket.com


جزایر فی فی از خیره کننده ترین جزایر گرمسیری تایلند/تصاویر

جزایر فی فی از خیره کننده ترین جزایر گرمسیری تایلند/تصاویر

جزایر فی فی از خیره کننده ترین جزایر گرمسیری تایلند/تصاویر

جزایر فی فی از خیره کننده ترین جزایر گرمسیری تایلند/تصاویر

جزایر فی فی از خیره کننده ترین جزایر گرمسیری تایلند/تصاویر

جزایر فی فی از خیره کننده ترین جزایر گرمسیری تایلند/تصاویر

جزایر فی فی از خیره کننده ترین جزایر گرمسیری تایلند/تصاویر

جزایر فی فی از خیره کننده ترین جزایر گرمسیری تایلند/تصاویر

جزایر فی فی از خیره کننده ترین جزایر گرمسیری تایلند/تصاویر

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار