gardeshban.ir

دریاچه سوان بزرگ‌ترین دریاچه کشور ارمنستان محسوب می‌شود و در منطقه قفقاز واقع شده است.
کد خبر: ۱۹۹۰۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸-1398 September 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
این دریاچه یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های جهان و بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین در منطقه اوراسیا می‌باشد. دریاچه سوان در استان گهرکانیکن (Gegharkunik) ارمنستان قرار دارد و در ارتفاع 1900 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

مساحت سطح کلی دریاچه سوان حدود 5 هزار کیلومترمربع است که حدود یک‌ششم از سرزمین ارمنستان را تشکیل می‌دهد. خود دریاچه حدود 1224 کیلومترمربع است و توسط 28 رودخانه و جویبار تغذیه می‌شود. جالب‌توجه است که از این حجم آب شیرین ورودی، تنها 10 درصد به صورت رودخانه هزاردان (Hrazdan) خارج می‌شود و 90 درصد باقیمانده تبخیر می‌شود.

دریاچه سوان به‌عنوان یک منطقه استراتژیک شناخته می‌شود و فقط به‌عنوان یک مکان توریستی نمی‌باشد. این دریاچه حدود 90 درصد ماهی و 80 درصد خرچنگ ارمنستان را تأمین می‌کند. سوان دارای ارزش اقتصادی، فرهنگی و تفریحی است. همچنین این دریاچه از زمان شوروی سابق برای آبیاری و تولید برق آبی استفاده می‌شده است.

دریاچه سوان تنها منطقه ساحلی در کشور ارمنستان است که برای ارمنی‌ها محبوبیت ویژه‌ای دارد. سواحل سوان یک تجربه منحصربه‌فرد برای ساکنین کشور ارمنستان و توریست‌ها محسوب می‌شود. طول ساحل این دریاچه حدود 2 و نیم کیلومتر بوده و در طول مسیر هتل‌های زیادی دیده می‌شود که عمدتاً خصوصی هستند. شنا در دریاچه سوان ، آفتاب گرفتن در سواحل، جت اسکی ، قایق‌سواری، پیاده‌روی در ساحل، ماهیگیری، و سایر تفریحات آبی، گزینه‌هایی هستند که توریست‌ها می‌توانند از آنها بهره ببرند.

وجود یک جزیره کوچک وسط دریاچه نمای خاصی به آن بخشیده است که گردشگران را برای رفتن به آنجا وسوسه می‌کند. کابین‌ها و استراحتگاه‌های کوچکی در این جزیره وجود دارد که می‌تواند مأمن مناسبی برای گردشگران باشد.

دولت ارمنستان متعهد شده است که کاربرد تجاری سواحل دریاچه سوان را کاهش دهد و این موضوع باعث شده است که در سال 2011 بیش از 100 هزار نفر از سواحل عمومی دیدن کرده‌اند. این سواحل دارای فضای پارکینگ رایگان، زمین بازی کودکان و ورزش، توالت، ایستگاه‌های پزشکی و خدمات نجات هستند. آن‌ها همچنین با نیمکت‌های ساحلی مجهز شده‌اند.

همچنین در اطراف دریاچه سوان یک کلیسای قدیمی مربوط به قرن نهم میلادی با عنوان Aracelots وجود دارد که بر جذابیت دریاچه و تعداد توریست‌های این منطقه افزوده است.

دریاچه سوان،بزرگ‌ترین دریاچه ارمنستان/عکس

دریاچه سوان،بزرگ‌ترین دریاچه ارمنستان/عکس

دریاچه سوان،بزرگ‌ترین دریاچه ارمنستان/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار