gardeshban.ir

نظاره کردن به آب و گوش دادن به صدای آن همیشه برای انسان‌ها جذاب بوده و به همین دلیل افراد بسیاری به بازدید از آبشارها رفته‌اند. اما با پیشرفت تکنولوژی انسان‌ها موفق شده‌اند که آب نماهای زیبایی خلق کنند که همه جوره آدم را مجذوب خود می‌کنند.
کد خبر: ۱۹۹۰۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸-1398 September 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
آب نمای دبی مال یکی از این ساخته‌های دست بشر است که به دلیل ویژگی‌های خاص خود در جهان معروف شده است.

آبنمای دبی مال (Dubai Fountain) به عنوان بزرگ‌ترین آبنمای موزیکال جهان شناخته می‌شود که سالانه هزاران گردشگر از نقاط مختلف دنیا را به شهر زیبای دبی می‌کشاند. این فواره بر روی دریاچه نزدیک به برج خلیفه و در قسمت پایین‌دست شهر دبی ساخته شده است و در حد فاصل بین برج خلیفه و بازار دبی مال قرار دارد.
 
یکی از خصوصیات بارز آبنمای دبی مال، فواره مرکزی آن است که با استفاده از جت‌های آب می‌تواند آب را تا ارتفاع 275 متر پرتاب کند. در کنار این فواره، جت‌های کوچک‌تری وجود دارد که هم‌زمان با پخش موسیقی آب را تا ارتفاع‌های مختلف پرتاب می‌کنند. در این آبنما از 6 هزار لامپ بسیار قوی و 50 پروژکتور رنگی استفاده شده است که امکان خلق تصاویری هنرمندانه به آن را می‌دهد.

عملکرد فواره‌های آبنمای دبی مال مطابق با برنامه‌های خاص صورت می‌گیرد و با توجه به مناسبت‌های سال تغییر می‌کند. معمولاً این آب نما از ساعت 6 عصر تا ساعت 11 شب فعالیت دارد و هر نیم ساعت استراحت می‌کند. البته در برخی روزها در ایام روز نیز روشن می‌شود و رسم معمول این است که در روز جمعه ساعت‌های یک و نیم و دو بعد از ظهر به مدت 5 دقیقه فعال می‌شود.
 
آبنمای دبی مال از چند جهت برای بازدیدکنندگان جذابیت دارد. این آبنما در یکی از زیباترین و مدرن‌ترین نقاط شهر دبی قرار دارد و معمولاً جمعیت زیادی از آن دیدن می‌کنند. از طرفی بازدید از این آب نمای برای گردشگران رایگان است و آنها می‌توانند از هر فاصله‌ای و از هر نقطه‌ای از آن دیدن کنند و فیلم یا عکس بگیرند.

رستوران‌های مخصوص ملیت‌های مختلف در کنار بازارهای پر از کالا باعث شده است که تمرکز جمعیت در کنار بلندترین آبنمای موزیکال جهان یعنی آب نمای دبی مال زیاد باشد. این وضعیت باعث شده است که لحظات تفریحی و سرگرمی زیادی در کنار آن رخ دهد و گردشگران بدون پرداخت هزینه از آن لذت ببرند.
 
در آبنمای دبی مال آهنگ خواننده‌های مختلف پخش می‌شود و بدون دردسر می‌توانید از فضای آن لذت ببرید. کوله‌پشتی توصیه می‌کند که حتماً از این آب نما دیدن کنید.

آب نمای دبی مال؛بزرگترین آبنمای موزیکال جهان

آب نمای دبی مال؛بزرگترین آبنمای موزیکال جهان

آب نمای دبی مال؛بزرگترین آبنمای موزیکال جهان

آب نمای دبی مال؛بزرگترین آبنمای موزیکال جهان
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار