gardeshban.ir

برج منارا کوالالامپور (Menara KL Tower) در کنار برج‌های دوقلوی پتروناس به یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور مالزی تبدیل شده است و امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۱۹۹۰۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸-1398 September 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
برج منارا کوالالامپور (Menara KL Tower) در کنار برج‌های دوقلوی پتروناس به یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور مالزی تبدیل شده است و امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار است. این برج در سال 1994 میلادی ساخته شده و حدود 421 متر ارتفاع دارد. برج منارا دیدنی‌ترین نقطه شهر کوالالامپور شناخته می‌شود و تقریباً از هر نقطه از شهر دیده می‌شود.

عرشه بازدید برج منارا در ارتفاع 276 متری قرار دارد و حداقل 100 متر از پل آسمانی (Skybridge) برج‌های دوقلو بلندتر است. این منظره در طول روز بسیار شگفت‌انگیز است و در طول شب بسیار زیباتر به نظر می‌رسد و از آن نقطه می‌توانید تمامی نقاط روشن و درخشان شهر را ببینید.
 
برج منارا در نزدیکی جنگل‌های بوکیت ناناس (Bukit Nanas) احداث شده است که به‌عنوان قدیمی‌ترین ذخایر جنگلی این کشور شناخته می‌شود و درختان قدیمی گیاهان و جانوران بومی سازگار با آب‌وهوای گرمسیری مالزی در آن وجود دارند. این برج در ابتدا به‌عنوان یک زیرساخت مخابراتی ساخته شده و به‌عنوان پنجمین برج مخابراتی دنیا شناخته می‌شود.

هنگامی‌که برج منارا کوالالامپور در ابتدا احداث شد، فضای جنگلی بوکیت ناناس برای حفظ تعادل آن دست خورده باقی ماندند و هزینه بسیاری برای ساخت دیوار حائل آن صورت گرفت. این وضعیت در برج باعث شده است که بسیاری از سازه‌های آن به صورت اولیه باقی بماند و تغییر چندانی نداشته باشند.

وقتی که برج منارا کوالالامپور ساخته شد، در طراحی آن از ایده سفر انسان به سمت کمال در زندگی استفاده شده بود. سبک معماری این برج عظیم میراث اسلامی است که با اسکریپت‌های عربی، کاشی‌های اسلامی و الگوهای انتزاعی و اسلامی تزئین شده است. طراحی معماری این سازه عظیم به خوبی ایده به‌کاررفته در آن را نمایش می‌دهد و بازدیدکنندگان می‌توانند فلسفه وجودی آن را درک کنند.
 
نام برج منارا کوالالامپور از مناره مساجد اسلامی گرفته شده است و در ساخت آن از معماری سنتی اسلامی و فارسی استفاده شده است و تأکید آن بر احترام به احیای میراث معماری اسلامی است. لابی اصلی طبقه بالای این برج دارای تزئینات گنید شیشه‌ای است که مانند یک الماس غول‌آسا می‌درخشد. سرشاخه چرخشی و گردان این برج از وسیله چرخش مالزیایی الهام گرفته شده است.

مناره برج منارا کوالالامپور به‌عنوان یکی از بلندترین سازه‌های آزاد در جهان شناخته می‌شود و در آن یک رستوران با فضای گردشی 360 درجه قرار دارد. شما می‌توانید غذا بخورید، یا از چایی لذت ببرید و از منظره‌های دیدنی مرکز شهر مانند یک هلی‌کوپتر لذت ببرید. در این برج همچنین آمفی تئاتر، استخرهای آبشار زیبا، رستوران‌های فست فود و مغازه‌های سوغات وجود دارند که این برج را به یک مکان جذاب تبدیل کرده است.

 برای بازدید از برج منارا کوالالامپور باید خود را به انتهای خیابان جالان پونجاک برسانید. این برج از ساعت 9 صبح تا 22 شب پذیرای گردشگران است.

برج منارا کوالالامپور؛از جاذبه‌های گردشگری کشور مالزی/عکس

برج منارا کوالالامپور؛از جاذبه‌های گردشگری کشور مالزی/عکس

برج منارا کوالالامپور؛از جاذبه‌های گردشگری کشور مالزی/عکس

برج منارا کوالالامپور؛از جاذبه‌های گردشگری کشور مالزی/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار