gardeshban.ir

«طاق سبز» موزه‌ای در آلمان دربرگیرنده بزرگترین مجموعه گنج اروپا است.
کد خبر: ۱۹۹۵۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸-1398 September 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
«طاق سبز» موزه‌ای است که در درسدن آلمان واقع شده و دربرگیرنده بزرگترین مجموعه گنج در اروپا است. این موزه در سال ۱۷۲۳ تأسیس شده است و نمایشگاه‌های متنوعی را در سبک‌های مختلف از باروک تا کلاسیکالیسم به نمایش می‌گذارد.

برخی از افراد تصور می‌کنند «طاق سبز» قدیمی‌ترین موزه جهان است؛نام این موزه برگرفته از پایه‌های ستون سبز رنگ است.

درباره تاریخچه موزه «طاق سبز» باید گفت فرد منتخب در رم مقدس در سال ۱۵۴۷ دستور ساخت بال را به قلعه درسدن داد و به چهار اتاق اضافه شده در طبقه اول کاخ، سقف‌های گچ و باریک پیچیده اضافه شد.

در این اتاق‌ها پایه‌های ستون و پای تخت‌ها به رنگ آبی مایل به سبز تزیین شده است که به دلیل این رنگ آمیزی، به اتاق‌ها «طاق سبز» گفته می‌شد. این اتاق‌ها که در اثر آتش سوزی و سرقت توسط دیواره‌های ضخیم و کرکره‌ها و در‌های آهنی محافظت می‌شد، با نام «مخزن پولی» شناخته شد.

بعد‌ها از این مخزن به عنوان یک اتاق گنج خصوصی برای اسناد و جواهرات مهم استفاده کردند. این اتاق‌های خصوصی بین سال‌های ۱۷۲۳ و ۱۷۲۹ میلادی به یک موزه عمومی تبدیل شدند.

«طاق سبز» در جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید البته در سال ۲۰۰۴ «طاق سبز» جدید در طبقه دوم قلعه بازسازی  و در سال ۲۰۰۶ طاق سبز تاریخی بازسازی‌شده در طبقه اول قلعه بازگشایی شد.

دو سارق در ۲۵ نوامبر ۲۰۱۹ حداقل سه مجموعه از جواهرات اوایل قرن ۱۸ را از «طاق سبز» سرقت کردند.

طاق سبز کجاست؟

طاق سبز کجاست؟

طاق سبز کجاست؟

طاق سبز کجاست؟


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار