gardeshban.ir

بیست و هشتمین جشن ملی استقلال جمهوری قزاقستان در ایران با حضور سفرای کشورهای خارجی برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۹۶۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸-1398 September 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
برگزاری جشن ملی قزاقستان در ایران

جشن بیست و هشتمین سالگرد استقلال جمهوری قزاقستان شب گذشته با حضور جمعی از سفرای کشورهای خارجی، خانواده آنها و نظامیان کشورهای مختلف که اغلب از کشورهای آسیایی بودند، در هتل آزادی تهران برگزار شد.

در این مراسم، آقای «اسخت اورازبای» سفیر جمهوری قزاقستان در ایران گفت: قزاقستان از حمایت ارزشمند ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد از پیشنهاد برگزاری expo_2017  در پایتخت قزاقستان و همچنین از امضای اساسنامه سازمان اسلامی امنیت غذایی که در شهر نورسلطان تأسیس شده تشکر می کند. روابط متقابل قزاقستان و ایران در سطح بالایی قرار گرفته که علاوه بر آن، طی چندین ماه رئیس جمهور قزاقستان با رئیس جمهور ایران و مقامات دیگر دو کشور با هم دیدارهایی را داشته اند. همچنین اخیرا وزیر امور خارجه ایران از پایتخت قزاقستان بازدید کرده است.

وی گفت: تمامی این روابط نشان می دهد که علاقه متقابل هر دو کشور برای گسترش روابط ایران و قزاقستان بوده است. قزاقستان و ایران با دارا بودن پتانسیل های موجود و همچنین با وجود چالش های موجود در هر دو کشور سعی در گسترش همکاری دوجانبه و بیش از پیش در تمامی سطوح کرده اند. امیدوارم سفر رئیس جمهور قزاقستان به ایران که در سال آینده برنامه ریزی و تنظیم شده، دور تازه ای از روابط این دو کشور را مهیا کند.

در ادامه، غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این برنامه گفت: ایران از سال ها قبل قزاقستان را به مثابه شریکی مطمئن در منطقه آسیای مرکزی می دانسته و برای گسترش مناسبات اهتمام ویژه ای داشته است. این دو کشور علاوه بر روابط دوستانه، روابط سودمندی هم داشته اند که متضمن منافع دو کشور بوده است.

وی تصریح کرد: در جریان سفر وزیر خارجه در ماه میلادی جاری به قزاقستان، دیدارهای مهمی انجام شد و درباره موضوعات مهمی به توافق رسیدند. امیدوارم روابط دو کشور همچنان رشد کند.

در این جشن ملی سفرا و نظامیان حاضر در این مراسم نیز عکس های یادگاری جداگانه ای با هم گرفتند. ضیافت شامی نیز برپا شد که در آن غذاها و خوراکی های مخصوص قزاق ها سرو شد.

برخی از سفرای حاضر در این مراسم با خانواده هایشان حضور پیدا کرده بودند. همچنین در این مراسم برخی افراد نیز با لباس سنتی کشور خودشان حاضر شده بودند.

برگزاری جشن ملی قزاقستان در ایران

مهر









مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار