gardeshban.ir

دره مجسمه‌ها با اشکالی شگفت انگیز یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز است که از نظر مردم بسیار شبیه شکل برخی حیوانات هستند.
کد خبر: ۱۹۹۷۲
تاریخ انتشار : جمعه ۰۸ آذر ۱۳۹۸-1398 September 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
جزیره هرمز یکی از زیباترین و مشهورترین جزایر ایران است و با محیط منحصر به فردی که دارد، مقصد بسیاری از گردشگران از سرتاسر ایران است. 

وجود دره مجسمه‌ها در ایران گردشگران زیادی را جذب خواهد کرد. برخی گردشگران در زمان حضورشان در مجموعه دره مجسمه‌ها ، تکه سنگ‌های براق و کانی‌های آن منطقه را برمی دارند؛ این کار باعث آسیب به بافت منطقه و از بین رفتن جاذبه‌ها دیدنی‌های آن می‌شود.

جنوب ایران جزیره‌ای به نام هرمز با خاک، کوه و پرتگاه‌های مرتفع خود می‌تواند انگیزه‌ای برای سفر به این دیار را در تک تک شما به وجود آورد. 

کوه‌های رنگارنگ، صخره‌های شکل گرفته در طول میلیون‌ها سال، سنگ‌های باشکوه نمکی و زیباتر و جذاب‌تر از همه، خاک رس، جزیره هرمز را به یک مقصد دیدنی و تماشایی تبدیل کرده است.

با چند صد متر پیاده‌ روی به سمت ساحل، در راهی که ماسه‌های نقره‌ای در آن جلب توجه می‌کنند، سنگ‌هایی را در اشکال مختلف خواهید دید و هر یک از این سنگ‌های شگفت‌انگیز با قدرت تخیل بینندگان به حیوانی تشبیه می‌شوند؛ یکی سر گوسفند، دیگری مرغ و خروس و تا دلتان بخواهد سنگ‌هایی شبیه اژدها در حالت‌های مختلف مشاهده می شود.

حدود ۲ ماه پیش سازمان منابع طبیعی استان هرمزگان ماموری را برای حفاظت از مجموعه به صورت تمام وقت به کار گرفت؛ اما اقدامات بیشتری برای حفاظت از دره مجسمه‌ها نیاز است. 

این جاذبه طبیعی باید به ثبت ملی برسد و بودجه‌های بیشتری به آن اختصاص یابد.اگر در دره مجسمه‌ها آثار تاریخی وجود داشت، روند تخصیص بودجه برای حفاظت سریع‌تر انجام می‌شد. 

به دلیل نبود ابنیه تاریخی در بیشتر جاذبه‌های طبیعی استان هرمزگان، باید نخست این مکان‌های پربازدید به ثبت ملی برسند و بعد امکاناتی مانند نصب تابلوی راهنما و غیره انجام شود. 

سازمان منابع طبیعی استان هرمزگان در چند نوبت و طی سال‌های مختلف، برای اینکه دره مجسمه‌ها در لیست آثار ملی قرار بگیرد، درخواست داده اما هنوز جواب درستی نگرفته است.

دره مجسمه‌ها از جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز/عکس

دره مجسمه‌ها جزیره هرمز
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار