gardeshban.ir

گزارش/
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با افتتاح خط ریلی بستان آباد - میانه و راه اندازی بخشی از این خط ریلی تا تبریز مسیر ریلی تا تهران نسبت به خط ریلی گذشته پنج ساعت کوتاه‌تر می‌شود.
کد خبر: ۲۰۰۱۲
تاریخ انتشار : شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸-1398 September 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
مسیر جدید قطار تهران - تبریز در مسیر بستان آباد تا تهران افتتاح شد که طول سفر را ۴ ساعت کاهش می‌دهد و پس از انجام کارهای و مراحل بعدی پروژه این زمان به ۵.۵ ساعت کاهش می‌یابد هفته گذشته افتتاح شد.

سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی درباره این خط ریلی گفت: خط ریلی تبریز - تهران از مراغه عبور می‌کرد و حدود ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه سیر آن طول می‌کشید. با بهره برداری از این پروژه، مسیر بستان آباد تا تهران هشت ساعته طی می‌شود و با اتصال بستان آباد به تبریز که امیدواریم تا سال آینده به بهره‌برداری برسد، در صددیم سفر ریلی از تبریز تا تهران را پنج ساعت کوتاه‌تر کنیم و این یکی از ویژگی‌های این خط ریلی جدید است.

وی اضافه کرد: برنامه سیر قطار بستان آباد مشهد به صورت هفته‌ای سه سفر در روزهای شنبه، دوشنبه و پنجشنبه برنامه ریزی شده و بلیت این قطارهای شش تخته ۱۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. البته بلیت قطار بستان آباد - مشهد از روز قبل از افتتاح به فروش گذاشته شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این پروژه این است که بر خلاف دیگر خطوط ریلی به صورت دو خطه احداث شده است گفت: بر اساس سنت حسنه‌ای که از ابتدا داشتیم در همان روز افتتاح ۱۶۰ نفر از خانواده‌های شهدای بستان آباد و شهرهای مجاور را به مشهد مقدس بردیم که این قطارها به صورت ۱۰۰ درصد بازسازی شده توسط صنایع داخلی است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار