gardeshban.ir

معاون مسافری شرکت راه آهن اعلام کرد: در صورت افزایش تقاضا و بالا رفتن ضریب اشغال واگن‌های مسافری، می‌توانیم ظرفیت این قطارها را تا ۳۷۰ نفر در هفته افزایش دهیم.
کد خبر: ۲۰۰۲۴
تاریخ انتشار : شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸-1398 September 09
گردشبان (gardeshban.ir) :

شانزدهم مرداد ماه امسال قطار تهران – آنکارا با ظرفیت ۲۵۰ نفر راه اندازی شد که قرار بود چهارشنبه هر هفته تهران را به مقصد پایتخت ترکیه ترک کند. در ادامه با توجه به افزایش استقبال و تقاضای مردم، برنامه افزایش ظرفیت این قطار در دستور کار قرار گرفت و برنامه ریزی و مذاکرات به سمتی پیش رفت که پس از راه اندازی قطار تهران – وان و تهران – آنکارا سومین مقصد پایتخت ایران به سمت این همسایه غربی، استانبول باشد.

میرحسن موسوی معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورت استقبال مسافران از قطار تهران–آنکارا متناسب با تقاضای سفر می‌توانیم نسبت به افزایش ظرفیت این قطار اقدام کنیم که در وهله نخست می‌توانیم تا سه واگن به این قطار اضافه کنیم که در هفته حدود ۱۲۰ نفر ظرفیت اضافه ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: در صورت اینکه ضریب اشغال قطار تهران–آنکارا به بالای ۹۰ درصد برسد این کار را انجام می‌دهیم و اگر باز هم ضریب اشغال آن به حدی برسد که نتوانیم واگن اضافه کنیم قطعا تعداد سفر در هفته را افزایش خواهیم داد.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هیچ مشکلی در افزایش ظرفیت قطار تهران-آنکارا نداریم درباره آخرین وضعیت راه اندازی قطار تهران–استانبول، گفت: برای راه اندازی قطار تهران-استانبول هیچ نیازی به زیرساخت جدید یا احداث خط ریلی نداریم و همه زیرساخت‌ها در این زمینه آماده است اما در حال مذاکره با طرف ترک هستیم. چرا که پیشنهاد آن هم از سوی ما مطرح شده و برای راه اندازی قطار تهران–استانبول باید آن‌ها تایید نهایی را انجام دهند.

میرحسن موسوی با اشاره به اینکه راه‌اندازی قطار تهران - استانبول در حال مذاکره در حوزه‌های فروش آنلاین و ... است به ایسنا گفت: برای راه اندازی قطار تهران – استانبول باید از طریق همان قطار تهران–آنکارا استفاده کنیم که در این صورت از آنکارا تا استانبول با قطار سریع‌السیر ترکیه حدود چهار ساعت بوده و این زمان به طول ۶۰ ساعته سفر اضافه خواهد شد و از تهران تا استانبول حدود ۶۴ ساعت طول می‌کشد.

وی درباره اینکه با توجه به افزایش استقبال مردم از قطار تهران–آنکارا اگر قطار تهران-استانبول راه اندازی شود، بسیاری از ایرانی‌ها از آن استقبال می‌کنند و با توجه به این شرایط آیا قطار تهران–استانبول به تعطیلات نوروزی امسال خواهد رسید یا خیر؟ گفت: همه تلاش ما این است که هر چه سریعتر قطار تهران–استانبول را هم راه اندازی کنیم اما زمان دقیق راه‌اندازی آن هنوز مشخص نیست و مذاکرات در این زمینه همچنان ادامه دارد.





مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار