gardeshban.ir

پل مارکوپولو پکن یکی از جاذبه‌های قدیمی کشور چین است که اهالی محلی و گردشگران شهر پکن را به یاد گردشگر معروف ایتالیایی یعنی مارکوپولو می‌اندازد.
کد خبر: ۲۰۰۷۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸-1398 September 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
این پل که از لحاظ تاریخی اهمیت بسیاری برای مردم چین دارد و قدمت آن از بسیاری از معابد چین بیشتر است، محل گرفتن عکس و فیلم برای گردشگران تبدیل شده است.

پل مارکوپولو پکن (Marco Polo Bridge) که نام واقعی آن پل لوگو (Lugou Bridge) است، به دلیل وجود حکاکی‌های زیبا در دو طرف خود معروف شده است. این پل به دلیل ساختار زیبای خود در دنیا نمونه مشابهی ندارد و با توجه به اینکه مارکوپولو از رویان رد شده است و به تعریف از این پل پرداخته است و به همین دلیل با این عنوان معروف شده است.

پل مارکوپولو پکن در سال 1189 بر روی رودخانه یونکینگ در 9 کیلومتری جنوب غربی مرکز پکن ساخته شده است و عملیات ساخت آن در سال 1192 به پایان رسید. این پل در سال 1689 مجدداً مورد بازسازی قرار گرفت و ابعاد آن به صورت 266 متر طول، 9 متر عرض است و توسط 281 ستون پشتیبانی می‌شود.
 
یکی دیگر از جاذبه‌های پل مارکوپولو پکن وجود سر ستون‌های حکاکی شده به صورت شیر است که به شکلی منظم و متقارن بر روی پل قرار گرفته‌اند. اگرچه در مورد وجود این سنگ‌ها چیزی گفته نشده است، اما درمجموع 627 شیر سنگی بر روی این پل نصب شده است. جالب است بدانید که شیرها طوری قرار گرفته‌اند که وضعیت آنها نسبت به هم متفاوت باشد.

در ابتدا و انتهای هر سمت از پل مارکوپولو پکن دو ستون حکاکی شده و زینتی وجود دارد که از جنس سنگ مرمر سفید ساخته شده‌اند. در مورد تاریخچه و بازسازی این پل نوشته‌های زیادی وجود دارد، اما معتبرترین آنها بازسازی سال 1698 همزمان با سلسله چینگ را تأیید می‌کند.

فارغ از ویژگی‌های زیبایی‌شناختی آن، پل مارکوپولو نیز به عنوان شاهکار معماری شناخته می‌شود. این پل از گرانیت جامد ساخته شده و در آن یک قوس مرکزی بزرگ قرار دارد که توسط ده دهنی کوچک‌تر تقسیم شده است. هر یک از این ده پایه توسط ستون‌های آهن مثلثی محافظت شده‌اند که برای جلوگیری از سیل و یخ نصب شده‌اند.
 
اگر قصد بازدید از پل مارکوپولو پکن را دارید می‌توانید از ایستگاه‌ها ژینکیان و کانگژان خود را با اتوبوس به محل پل برسانید. همچنین خط 14 مترو شهر پکن نیز هر نیم ساعت به سمت این پل حرکت می‌کند. این پل از جاذبه‌های تاریخی شهر پکن محسوب می‌شود و هنگام بازدید از آن مراقب ستون‌ها و شیرهای سنگی باشید.

پل مارکوپولو پکن؛ از جاذبه‌های قدیمی و جذاب چین/تصاویر

پل مارکوپولو پکن؛ از جاذبه‌های قدیمی و جذاب چین/تصاویر

پل مارکوپولو پکن؛ از جاذبه‌های قدیمی و جذاب چین/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار