gardeshban.ir

پل صلح تفلیس ، صلح یا عشاق نامهایی هستند که در بسیاری از کشورهای جهان از یان عناوین برای بنا و سازه های بزرگ استفاده می‌شود و یک پل با عنوان پل صلح نیز در کشور گرجستان قرار دارد. پل صلح تفلیس نه‌تنها به خاطر زیبایی منحصربه‌فرد خود معروف شده است، بلکه وجود بناهای گردشگری دیگر در کنار آن باعث شده است که گردشگران بسیاری از دیدن کنند.
کد خبر: ۲۰۰۷۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸-1398 September 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
پل صلح تفلیس یک پل عابر پیاده است که بر روی رودخانه کورا در تفلیس، پایتخت گرجستان قرار دارد. این پل در قسمتی از رودخانه قرار گرفته است که طول آن 150 متر یا 490 فوت است و در طراحی آن از ویژگی‌های منحصربه‌فرد استفاده شده است.

طراحی پل صلح به صورت منحنی بوده و بیشتر به صورت جانوران دریایی دیده می‌شود. ساختار پل از یک سایبان فولادی و شیشه‌های قطور تشکیل شده است که برای جلوه بصری آن از لامپ‌های بزرگ LED استفاده شده است و نمای آن در طول شب بسیار خاص و جذاب است. روشنایی پل صلح از 90 دقیقه قبل از غروب آفتاب آغاز می‌شود و تا روشنایی روز ادامه دارد.

پل صلح توسط یک معمار ایتالیایی به نام میشل دلوچی طراحی شده است که طراحی ساختمان ریاست جمهوری و وزارت کشور گرجستان را برعهده داشته است. همچنین طراحی روشنایی پل توسط طراح فرانسوی به نام فلیپ مارتینا صورت گرفته است. ساخت پل در سال 2010 به پایان رسیده است و قطعات آن توسط کامیون به محل نصب انتقال داده شده‌اند. اما کار روشنایی پل در محل آن انجام گرفته است.

سازه اصلی پل صلح از فولاد بوده و در داخل آن از شیشه‌های قطور با وزن 750 کیلوگرم استفاده شده است. این پل ارتباط بین پارک رایک و شهر تفلیس را فراهم آورده است و در واقع نقش اصلی آن ارتباط راحت‌تر با این پارک می‌باشد. پارک رایک یکی از پارک‌های قشنگ شهر تفلیس است که فواره‌های بسیار زیبایی دارد.

در اطراف پل صلح تفلیس علاوه بر پارک رایک، کاخ ریاست جمهوری گرجستان و خیابان لسلیدزه و منطقه شاردنی تفلیس وجود دارد که باعث شده است بازدید از آن بسیار زیاد بوده و به‌عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته شود. اگرچه درآمد خاصی از این پل نصیب این کشور نمی‌شود اما بازدیدکننده آن بسیار زیاد است.

برای بازدید از پل صلح تفلیس نیازی به طی مسافت زیاد ندارید و دسترسی به آن بسیار آسان است. البته اهالی منطقه برای این پل از نام عشق نیز استفاده می‌کنند که رسمیت چندانی ندارد و عمدتاً با نام پل صلح شناخته می‌شود.

زیبایی منحصربه‌فرد پل صلح تفلیس/تصاویر

زیبایی منحصربه‌فرد پل صلح تفلیس/تصاویر

زیبایی منحصربه‌فرد پل صلح تفلیس/تصاویر

زیبایی منحصربه‌فرد پل صلح تفلیس/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار