gardeshban.ir

آنتالیا ، نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می‌گردد دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائی می‌کند.
کد خبر: ۲۰۰۸۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸-1398 September 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
کاله ایچی (Kaleiçi) درواقع بخش قدیمی و تاریخی خود آنتالیا می باشد و جزئی از شهر آنتالیا است که کوچه پس کوچه های باریک، کافه ها و رستوران ها و خانه های عثمانی قدیمی و تاریخی آن با سبک کلاسیک جذابیت خاص خود را دارد. جدا از کاله ایچی که خود شهر آنتالیا است، آنتالیا دارای مناطق توریستی معروف و منحصر به فردی است که اکثر مسافران بنا به بودجه و هتل و محیط مورد علاقه خود یکی از این پنج منطقه را انتخاب می کنند. این مناطق که بین نیم ساعت تا 1 ساعت از آنتالیا فاصله دارند شامل مناطق لارا، بلک، کمر و سیده هستند. این چهار منطقه از بهترین مناطق آنتالیا برای یک سفر بی نظیر هستند. در ادامه اطلاعات کامل از منطقه لارا آنتالیا را خواهیم داشت.

منطقه لارا یکی دیگر از بهترین مناطق آنتالیا با آب های شفاف و دریایی ملایم بوده که به سرعت گسترش یافته است. این گسترش همچنان ادامه یافته تا جایی که به یکی از جذابترین مکان ها برای اقامت و استراحت گردشگران تبدیل شده است. منطقه لارا نزدیک ترین ناحیه به شهر آنتالیا بوده و تنها ۶ کیلومتر در سمت شرق این شهر قرار گرفته است. لارا دارای سواحلی با شن های طلایی و سنگریزه ها بوده و دریای آن نیز امواجی ملایم دارند. بسیاری از بخش های سواحل منطقه لارا برای گردشگران با امکانات بسیار زیادی تجهیز شده اند.

این سواحل از صخره های آنتالیا آغاز شده و تا بخش های پایینی آبشار دودن (Düden) به طول چندین کیلومتر امتداد می یابد. جالب است بدانید که بیش از یک میلیون و هشتصد هزار متر مربع از نواحی ساحل در منطقه لارا قرار گرفته است.


در بسیاری از بخشهای ساحل لارا که به صورت اختصاصی برای استراحت و تفریح گردشگران تجهیز شده است پر است از امکانات جدید و راحت مانند انواع پلاژها، رستوران، مراکز تفریحی، صندلی های ساحلی همراه با چتر، امکانات قایق سواری و سایر امکانات که همگی در اختیار بازدیدکنندگان و مسافران می باشد.

آب و هوا

آب و هوای لارا در طول سال گرم و دلپذیر است و دارای آب و هوائی مدیترانه ای است و با این حال در فصلهای بارانی بسیار خوشایند می باشد. بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان منطقه لارا معتقدند که بهترین زمان برای گذراندن تعطیلات و استفاده از ساحل لارا این منطقه از اواخر اردیبهشت ماه تا اواخر تیرماه می باشد که آب و هوا  و دریا در بهترین موقعیت برای استفاده می باشد. البته بعد از این تاریخ نیز هوای منطقه لارا مناسب می باشد اما رطوبت دریا کمی آزار دهنده می باشد.

اگر علاقه‌مند به اقامت در لارا باشید دو انتخاب پیش‌رو خواهید داشت یکی این که از هتل‌هایی که در سمت خط ساحلی واقع شده‌اند، استفاده نمایید که اغلب آنها دارای ساحل خصوصی هستند. به این معنا که هر زمانی که اراده کنید، می‌توانید از اتاقتان با چند قدم پیاده روی به ساحل رفته و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه اضافی از امکانات ساحل استفاده کنید و دیگر آن که در هتل‌هایی که ساحلی ندارند، اقامت کنید که هزینه‌های کمتری دارند.

هتل های بسیار متنوعی در این ناحیه وجود داشته که از جمله آن ها می توان به Kervansaray Lara Hotel، Grand Park Lara، Ramada Resort Lara اشاره کرد. دکوراسیون هتل های منطقه لارا اصولا مدرن، ساده و گاهی رنگارنگ هستند. جالب است که بدانید بیشتر هتل های 5 ستاره منطقه لارا در آنتالیا all-inclusive هستند و غذاها، میان وعده ها و نوشیدنی ها را به صورت کاملا رایگان برایتان سرو می کنند، البته رستوران های جذابی نیز در نزدیکی ساحل لارا وجود دارد که غذا خوردن در آن ها نیز احتمالا برایتان جالب خواهد بود.

به سبب نزدیکی به فرودگاه و مرکز شهر هتل های این منطقه از مشهوریت و نام آوری فراوان برخوردارند. علی رغم اینکه هتل های منطقه لارا کوندو تماما ۵ ستاره می باشند ولی به سبب تغییر فصول و ماهها هتل های با قیمت مناسب را نیز می توان پیدا کرد.

خرید در منطقه لارا

در منطقه تفریحی لارا می توانید برای خرید به مراکزی که در نزدیکی منطقه تفریحی لارا قرار دارند مثلا مرکز خرید مارک آنتالیا ، مرکز خرید آلانیوم ، بازارکِندو و مرکز خرید آنتالیا میگروس که همگی جزو مهمترین مراکز خرید آنتالیا بشمار می روند بروید که کلی اجناس عالی و مناسب جهت هدیه دادن و تهیه سوغات دارند را خریداری نمایید.

به خصوص اگر به خیابان آتاتورک که قسمت مرکزی شهر می باشد هم سری بزنید انواع مراکز خرید ، در زمینه های متنوع و جذابی مثل پوشاک و … را به وفور خواهید دید که بهترین مراکز خرید این منطقه ” مرکز خرید میگروس و مرکز خرید دپو " است و خوشبختانه رستوران های اطراف لارا تا پاسی از شب باز بوده و اگر به دنبال شب نشینی هستید می توانید انواع غذاهای ترکی ، محلی و بین المللی را امتحان کنید و لذتش را ببرید.

دسترسی

برای رسیدن به منطقه لارا از شهر آنتالیا می توانید با مینی بوسهای موسوم به دلموش (dolmush) به شماره ۱۸ و ۳۰ و ۷۷ به منطقه لارا وارد شوید. منطقه لارا و کندو به خاطر نزدیکی به فرودگاه، مرکز شهر، پاساژ ها و بازار ها جزو مناطق خوب و پرطرفدار آنتالیا در بین مسافران می باشد.

لارا یکی از بهترین مناطق آنتالیا برای تفریح+تصاویر

لارا یکی از بهترین مناطق آنتالیا برای تفریح+تصاویر

لارا یکی از بهترین مناطق آنتالیا برای تفریح+تصاویر

لارا یکی از بهترین مناطق آنتالیا برای تفریح+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار