gardeshban.ir

مثلث طلایی هند شامل سه شهر پر بازدید در شمال غربی این کشور یعنی دهلی ، آگرا و جیپور است که با پیوندهای خوب جاده ای و ریلی به هم متصل هستند.
کد خبر: ۲۰۰۸۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸-1398 September 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
در نقشه هند یک مثلث تقریباً یکسان حدود ۲۰۰-۲۵۰ کیلومتر در طول هر طرف تشکیل شده است. این مثلث به دلیل ثروت و شکوه فرهنگی و تاریخی ارائه شده و به همین دلیل هر یک از این سه شهر "مثلث طلایی” لقب گرفته اند و با شهرت جهانی که این سه شهر دارند، اکثر گردشگران با تهیه بلیط هواپیما دهلی یا دو شهر دیگر به این مثلث طلایی سفر می کنند.

جیپور، پایتخت این ایالت است به همین خاطر انتخاب اکثر گردشگران همین شهر است و بسیاری از آنان با تهیه بلیط هواپیما جیپور به این شهر سفر می کنند. شما می توانید هفته ها را در دهلی، پایتخت پراکنده و جذاب هند بگذرانید و همه آن را ببینید. مثلث طلایی در واقع یک معرفی کلاسیک برای کشور هند است که بازدید از آن بسیار جذاب است.

سفر به هندوستان آن هم کشوری با تنوع بی نظیری در مذهب و رسم و رسومات عجیب و غریب در نوع خود بسیار جذاب و جالب است و تجربه ای به یاد ماندنی است که نصیب هر کسی نخواهد شد! ما دراین مطلب قصد داریم تا به معرفی مثلث طلایی هند و سه شهر مهم آن یعنی دهلی، آگرا و جیپور بپردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

دهلی

یکی از عظیم ترین شهرهای هند، دهلی است که قسمتی از آن را دهلی نو احاطه کرده است. عظمت این شهر آنقدر زیاد است که به احتمال زیاد در اولین لحظه ورود تان غافلگیر خواهید شدف چراکه اکثر گردشگران انتظار شهری با چنین وسعتی در هند را ندارند! در این شهر سنت با روش های زندگی مدرنیته ادغام شده است و شما می توانید با انواع فرهنگ های هند و زندگی مردم بومی به خوبی آشنا شوید. سفر به دهلی ممکن است کمی خرج روی دست تان بگذارد، چراکه در مقایسه با دیگر شهرهای هندوستان البته به جزء بمبئی کمی پر هزینه تر است. آشنایی و روبرویی با فرهنگ ها و مذاهب مختلف، ممکن است کمی شما را شگفت زده و یا حتی سردرگم کند اما به مرور زمان با فکر کردن به آن برای تان عادی تر جلوه
می دهد.

آب هوای دهلی معمولی است و شهری چهار فصل می باشد. زمستان های دهلی بسیار سرد است و بهترین زمان سفر به آن ماه نوامبر تا مارس است. با شروع ماه جولای بارش های رگباری و غیر منتظره شروع می شوند به طوریکه اگر در این ماه به هند سفر کنید، تمام وقت خود را باید در هتل ها بگذرانید چراکه وجود باران شما را برای گشت و گذار محدود می کند! بنابراین بهتر است سفر به دهلی در ماه جولای را فراموش کنید.

آگرا

آگرا هم یکی دیگر از تکمیل کنندگان مثلث طلایی هند است و جزء مهم ترین مقاصد گردشگری هند به شمار می رود. بیشتر جاذبه های تاریخی و طبیعی هندوستان در شهر آگرا قرار دارند به همین دلیل مردم این کشور اهمیت زیادی به شهر آگرا می دهند و ازهر جهتی در تلاش اند تا آن را توسعه دهند.

تاج محل یکی از مهم ترین اماکن تاریخی و قدمتی آگرا است که شاید نصف مردم جهان هند را از روی همین مکان تاریخی می شناسند و در واقع تاج محل یکی از مهم ترین نماد های هندوستان است. شاید در کتاب ها و یا رسانه ها و سایت های گردشگری مطالب زیادی در مورد شکوه و جلال این بنا شنیده باشید و در این مورد باید بگوییم که تمامی چیزهایی که شنیده اید حقیقت دارند و به همان اندازه که گفته شده زیباست. 

شاید چنین حرفی برای تان کمی قابل درک نباشد اما اکثر گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما آگرا به این شهر سفر کرده اند بدون دیدن تاج محل هند را ترک نکرده اند! البته باید بگوییم که تاج محل تنها جاذبه گردشگری این شهر نیست و از دوران حکومت گورکانیان میراث گران بهایی در این شهر به جای مانده است همانند بناهای تاریخی با معماری منحصر به فرد و مساجد و بازارهای سنتی و مقبره مشاهیر بزرگ هند، که پیشنهاد می کنیم با یک تحقیق کوچک و اطلاعاتی در مورد ای جاذبه ها حتما از آن ها دیدن نمایید.

جیپور

جیپور که به شهر صورتی هند شهرت دارد یکی از زیباترین شهرهای این کشور است که با وجود بازارها و بناهای رنگارنگ و مقاصد گردشگری متنوع، توریست های بسیاری را به خود جذب کرده است. این شهر تاریخی پایتخت ایالت راجستان می باشد و به خاطر زرق و برق و زیبایی منحصر به فردش همیشه مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. 

اکثر بناهای جیپور ترکیبی از سبک مدرن و قدیمی هستند که زیبایی خاصی به این شهر بخشیده اند و سبب شده اند تا در هر گوشه ای از این شهر یاد و خاطره فرهنگ غنی و با اصالت هند آشکار شود. کافیست تا سری به کاخ های با شکوه و زیبای جیپور بزنید تا به عظمت و قدمت این شهر بزرگ پی ببرید. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار