gardeshban.ir

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تاثیر قیمت بنزین بر سفرهای جاده‌ای مردم خبر داد.
کد خبر: ۲۰۱۰۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸-1398 September 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
در هفته پایانی آبان ماه برای تمام وسایل نقلیه بنزین‌سوز انجام شد و به این ترتیب ضمن مشخص شدن میزان سهمیه سوخت هر نوع خودرو، قیمت هر لیتر بنزین معمولی سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان تعیین شد.  

پیش بینی می‌شد افزایش قیمت بنزین تاثیر بسزایی روی سفرهای جاده‌ای مردم بگذارد.  

علی اکبر عاشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این زمینه گفت: بر اساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته که میزان عبور و مرور را در ۱۰ روز پس از سهمیه بندی بنزین بررسی کردیم، تردد انواع خودروها در شریان‌های اصلی و جاده‌های کشور در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۶ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در این ارزیابی نتیجه دیگری هم حاصل شد و آن این بود که میزان تردد خودروهای مختلف در این جاده‌ها نسبت به مدت مشابه قبل از اجرای سهمیه بندی بنزین حدود ۳۰ درصد کاهش یافته که البته ممکن است در هر دو مورد عوامل دیگری از جمله تعطیلی‌ها، شرایط آب و هوایی و ... نیز بر سفرهای بین شهری اثرگذار باشد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه همه جاده‌های کشور و شریان‌های اصلی به صورت مستمر رصد شده و در این مرکز وضعیت تردد خودروها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد به ایسنا گفت: قطعا سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین در کاهش سفرهای جاده‌ای و بین شهری اثرگذار بوده است اما رسیدن به آمار و ارقام دقیق‌تر نیاز به گذشت زمان بیشتری از اجرای این طرح دارد.

چمدان







پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار