gardeshban.ir

این منطقه خوش آب هوا در دامنه کوه لیله و در دره ای زیبا و اعجاب انگیز واقع شده است.
کد خبر: ۲۰۱۱۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸-1398 September 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
آب چشمه های تنگ سرد از دل کوه می جوشند و رودخانه ای خروشان با آبی بسیار سرد را تشکیل می دهند.

در امتداد این رودخانه باغ های متنوع و بهم پیوسته انار،انگو،انجیر،گردو و… به چشم می خورد به طوری که اگر از ارتفاع به پایین دست نگاه کنی گویی با پارچه ای سبز مخملی رنگ این دره زیبا را پوشانیده شده است.

آسفالت راه دسترسی مهم ترین مطالبه عمومی مردم للر است

دهیار روستای للر بزرگ در این زمینه می گوید:بسیاری از ساکنان منطقه للر فصل تابستان را در منطقه خوش آب وهوایی تنگ سرد می گذرانند.

یوسف یوسفی اضافه می کند:فاصله روستای للر تا باغ های تنگ سرد حدود پنج کیلومتر است اما اختلاف دمایی این ۲منطقه به بیش از ۱۰درجه سانتیگراد می رسد.

وی ادامه می دهد:اساسی ترین مشکل این منطقه وضعیت نامناسب راه ارتباطی آن است که به رغم وعده های مسئولان تا کنون برای آسفالت آن اقدامی نشده است.

دهیار روستای للر ادامه می دهد: راه دسترسی این روستا تا جاده اصلی شیمبار-اندیکا کمتر از ۲۴کیلومتر است که در صورت آسفالت شدن و ایجاد زیرساخت های لازم این منطقه می تواند به یک قطب گردشگری در استان خوزستان محسوب شود.

توجه به ظرفیت گردشگری می تواند باعث رونق اقتصادی منطقه شود

رییس شورای اسلامی روستای للر بزرگ نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید:هم اکنون این روستا حدود ۴۵۰خانوار دارد اما بسیاری از ساکنان این منطقه به دلیل نداشتن امکانات از جمله راه دسترسی به شهرهای دزفول،گتوند و شوشتر مهاجرت کرده اند.

حسین حبیب الهی اضافه می کند:انتظار می رود مسئولان شهرستان نسبت به این منطقه عنایت ویژه ای داشته باشند چرا که توجه به ظرفیت های گردشگری این منطقه باعث رونق اقتصاد و مانع مهاجرت روستاییان به سمت شهر ها می شود.

وی ادامه می دهد:این منطقه ظرفیت گردشگری در چهار فصل سال را دارد چرا که ارتفاعات کوه لیله در طول سال پوشیده از برف است.

حسین حبیب الهی می گوید:چشمه های تنگ سرد در چهار فصل سال پر آب هستند و آب شرب بیشتر روستاهای شیمبار از این منطقه تامین می شود.

آسفالت جاده للر نیازمند اعتبار است

رییس راهدار ی و حمل و نقل جاده ای اندیکا در این باره به خبرنگار ایرنا می گوید:مسیر دسترسی روستای للر در سال ۹۶به طول بیش از ۱۰کیلومتر بهسازی و زیرسازی شد.

کورش دهنو اضافه می کند:به دلیل نبود اعتبار برای آسفالت این پروژه فعلا متوقف شده است.

وی ادامه می دهد:امسال برای جاده دسترسی شیمبار به کتک اعتبار تخصیص یافته و با توجه به اینکه ۹کیلومتر آن با جاده دسترسی للر مشترک است بخشی از مشکلات جاده این روستا نیز حل می شود.

این روزها که شهرستان اندیکا به عنوان محروم ترین شهرستان خوزستان معرفی شده بی شک یکی از ظرفیت هایی که می تواند باعث زدودن زنگار محرومیت از چهره این شهرستان شود توجه به موضوع مهم گردشگری است.

انتظار می رود مسئولان شهرستان با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای رونق صنعت گردشگری در این مناطق مستعد از همین امروز برنامه ریزی خود را شروع کنند چرا که فردا دیر است …
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار