gardeshban.ir

بندر جاسک واقع در یکی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران هست .جاسک در گذشته از جمله بنادر مهم تاریخی تجاری و استراتژیک و دارای تمدنی 3 هزار ساله بوده است.
کد خبر: ۲۰۱۲۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸-1398 September 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
بندر جاسک با تاریخی کهن و جلوه های طبیعت زیبا قدمتی درخشان در گردشگری دارد.جاسک دارای طبیعی و تاریخی ناب و مردمانی میهمان نواز هرساله درایام نوروز مشغول پذیرایی ازمسافران و گردشگران به این شهرستان است.

تلگراف خانه

تلگراف خانه انگلیسی ها که یکی از قدیمی ترین تلگراف خانه های ایران است به عنوان اولین مرکز تجاری کمپانی هند شرقی در بندر جاسک ساخته شد و بعدها به تلگراف خانه تبدیل شد و هم اکنون به همین نام نیز مشهور است. براساس منابع تاریخی، اداره تلگرافخانه در سال 1286 در جاسک تأسیس شد و در سال 1295 دولت انگلیس گارد نظامی کوچکی برای مراقبت از تأسیسات فرستنده تلگراف در جاسک تشکیل داد.سال بعد فرماندهی نظامی انگلیس از باسَعیدو، شهری در جزیره قشم به جاسک منتقل و در سال 1309اداره خطوط تلگراف انگلیس به دولت ایران تحویل داده شد.

آشنایی با جاذبه های دیدنی بندر جاسک+تصاویر

دخمه و گورستان تاریخی جاسک

دخمه و گورستان جاسک واقع در بخش مرکزی شهرستان بندر جاسک استان هرمزگان، یکی از نقاط دیدنی این استان در جنوب ایران است. در ۱۵ کیلومتری شمال خاوری شهر جاسک در محلی به نام سعادتمند، در بالای کوهی، دخمه و گورستان افسانه ای وجود دارد که دیرینگی آن ها به پیش از اسلام تخمین زده شده است.


ساحل دریای عمان

سواحل زیبای دریای عمان مهم‌ترین جاذبه گردشگری شهرستان جاسک در استان هرمزگان به شمار می‌رود. پهنه آبی دریای عمان یا به معنای صحیح‌تر؛ خلیج عمان، پیشروی آب اقیانوس هند به داخل خشکی در جنوب غربی آسیا است که در شمال غربی دریای عرب و اقیانوس هند و شرق تنگه هرمز و خلیج فارس و میان کشورهای ایران، عمان و پاکستان قرار دارد. این خلیج در حقیقت، از سه سمت به خشکی و از یک سو به دریای آزاد (اقیانوس هند) مرتبط است.

آشنایی با جاذبه های دیدنی بندر جاسک+تصاویر

جنگل حرا

یکی از جاذبه های زیبا و طبیعی بندر جاسک وجود جنگل های حرا می باشد که گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده است.این جنگل به طور دائم در معرض جزر و مد منظم آب دریا قرار دارد به طوری که در زمان جزر، درختان بسترلجنی آن از آب بیرون می آیند.درختان لجنی به صورت جزایری پراکنده نمایان می شوند و در موقع مد تمام جنگل زیر آب رفته و ناپدید می شود.

پرندگان زیبا و نادر از قبیل گیلان شاه، اگرت بزرگ در کنار پلیکان ها و فلامینگوها مناظر جالبی را پدید می آورند.در منطقه جاسک به درختان حرا ‘ تمر’ می گویند و این جنگل ها بیشتر در حومه شهر جاسک (خلیج لوران) و در شرق آن به صورت پراکنده دیده می شوند.

آشنایی با جاذبه های دیدنی بندر جاسک+تصاویر

فانوس چشمک زن

فانوس چشمک زن و برج هشدار دهنده از جنوب که به بندر جاسک نزدیک می شوید ستونی بلند با دورنگ سیاه و سفید نظرها را بخود جلب می کند که نزدیک به 200 سال سر بر آسمان این بندر دارد تا راهنمائی باشد برای ناخدایان و دریانوردانی که در گذشته دور برعرشه شناورهای خود، بادلهره این گذرگاه را می پییمودند. این برج هشدار دهنده به منظوراعلان خطر به شناورهایی ساخته شد که در هنگام روز ازکنار این بندرمی گذشته اند.

آشنایی با جاذبه های دیدنی بندر جاسک+تصاویر

صخره های شنی

یکی از ویژگی های شهرستان جاسک، وجود مناطق صخره ای و شنی است که تپه ماهورها و احجام بسیار زیبای طبیعی ایجاد کرده اند و چشم هر بیننده را به خود جلب می کنند. بیشتر این تپه ماهورها در مسیر میناب به جاسک قرار دارند و از چشم انداز طبیعی زیبایی برخوردارند و پس از جاسک به سمت چهابهار ادامه پیدا می کنند.

آشنایی با جاذبه های دیدنی بندر جاسک+تصاویر


غار سادرمن

یکی دیگر از آثار تاریخی شهرستان جاسک غارهای سادرمن است .غار سادرمن در 30 کیلومتری شهرستان جاسک در ارتفاع تقریبی 2000 متری و 20 کیلومتری دریا در رشته کوه های کوتاه و بلند سادرمن واقع شده است که متاسفانه مورد غفلت و فراموشی مسوولین امر قرار گرفته است. 

آثار تاریخی شهرستان جاسک که روزی یکی از آبادترین بنادر سرزمین پهناور ایران بود و قدمت برخی از این آثار به پیش از دوران اسلامی می‌رسد امروزه بر اثر بی‌توجهی مسئولان میراث فرهنگی در حال تخریب است چنانچه امروزه غارهای سادرمن در جاسک در حال تخریب است.

چشمه های آبگرم پوراف

چشمه های ساحلی و آب معدنی بسیاری در این منطقه بویژه جاسک وجود دارد که برای مردم بسیار قابل احترام و مقدس بوده و خواص درمانی دارند؛ یکی از شناخته شده ترین و حیرت انگیزترین آنها به نام پوراف در ۲۰ کیلومتری شرق جاسک و در ساحل دریا قرار دارد.

این منطقه دارای جنگل حرای وسیعی است که مانند جزیره زیبایی در مقابل خورپوراف، سر از آب بیرون کشیده و چشم اندازی دلپذیر خلق نموده است. 

چشمه های آب گرم، دریا، پرندگان مهاجر، سواحل زیبا، منطقه صید ماهی ویژه مردم، از مهمترین جاذبه هایی هستند که مسافران زیادی را به سوی خود جلب می کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار