gardeshban.ir

کارگرهایی که در جزیره «سیسیل» ایتالیا مشغول حفاری برای نصب کابل بودند به طور اتفاقی به بقایای یک گورستان باستانی یونانی برخوردند.
کد خبر: ۲۰۱۳۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸-1398 September 12
گردشبان (gardeshban.ir) : این اکتشاف در «گلا»‌ شهری در جنوب «سیسیل» رخ داد. بیش از ۲۰ اثر باستانی از جمله تکه‌های ظروف سرامیکی و سفالین در کنار بقایای  یک نوزاد در این گورستان که باستان‌شناسان معتقدند یک گورستان یونان باستان است، کشف شده‌اند.

این اکتشاف برای تاریخ‌دانان از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه به کشف بقایای نخستین مهاجران این منطقه و نمونه‌ای از برترین نوع ظروف‌ سرامیکی که توسط آن‌ها ساخته شده، منجر شده است.

قدمت آثار کشف‌شده به ۷۰۰ تا ۶۵۱ سال پیش از میلاد تخمین زده شده است. این بازه زمانی کمی پس از مهاجرت یونانیان باستان به سیسیل و سکونت دائمی آن‌ها است.

اما بقایای نوزاد کشف‌شده از دیگر آثار این گورستان بسیار قابل توجه‌تر است، چرا که استخوان‌های او در نوعی کوزه که در گذشته معمولا برای نگهداری آب استفاده می‌شده،‌ قرار داده شده بود. هنوز مشخص نیست چرا یونانیان بقایای یک نوزاد را درون یک کوزه قرار داده‌ و سپس آن را دفن کرده‌اند اما با توجه به نتایج اکتشافات اخیر در این منطقه می‌توان نتیجه گرفت اعتقادات خاص و خرافات بسیاری درباره مرگ در بین یونانیان باستان وجود داشته است.

در سال ۲۰۱۵، محققان یک گورستان تاریخی یونانی را در شهر «کامارینا» که تنها ۲۰ مایل با «گلا» فاصله دارد، کشف کردند. در این گورستان بقایای انسان‌های بزرگسال و کودک درحالی کشف شدند که  سنگ‌های بزرگی برای له کردن یا به دام انداختن اجسادشان روی آن‌ها قرار داده شده بودند.

«کری سولوسکی»‌ که یک باستان‌شناس است معتقد است، ترس از مُرده مفهومی است که از دوران نوسنگی در فرهنگ یونان وجود داشته است.

گورستان‌های کشف‌شده نیز می‌تواند گواهی بر این موضوع باشد چرا که گورستان‌های بزرگ اغلب در فاصله‌ای بسیار دور از شهرهایی که جمعیت بسیاری در آن‌ها سکونت داشته‌، ساخته می‌شدند.

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار