gardeshban.ir

تغییر نام صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی به «صندوق توسعه صنایع دستی و فرش و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی» در مکاتبات اداری اعمال شد.
کد خبر: ۲۰۱۳۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸-1398 September 12
گردشبان (gardeshban.ir) :

هادی میرزایی، مدیرعامل این صندوق گفت: طبق ماده ۸ قانون حمایت از هنرمندان و فعالان صنایع دستی، باید این تغییر نام انجام می‌شد و ما در مکاتبات اداری خود از این نام استفاده کردیم چون این موضوع صراحتا به ما ابلاغ شده بود ولی برخی از دوستان تصور می‌کردند اول باید اساسنامه اصلاح شود بعد به تغییر نام بپردازیم درحالی که اعلام شده این نام باید تغییر کند و بعد از آن می توانیم به اصلاح اساسنامه بپردازیم.

وی با بیان این‌که این قانون در سال ۹۶ به ما ابلاغ شده بود منتها اجرا نمی‌شد، گفت: اساسنامه با همکاری وزارت صمت و میراث فرهنگی اصلاح خواهد شد.

میرزایی درباره این‌که در پایگاه اینترنتی صندوق احیا واژه فرش دستبافت اضافه شده و از طرفی فرش جزو صنایع دستی تحت حمایت وزارتخانه محسوب نمی‌شود اما جز وظایف صندوق به شمار آمده است، توضیح داد:  چون موضوع حمایت از هنرمندان و فرش بافان مطرح است، نام فرش دستباف نیز اضافه شد تا نقش حمایت کننده را داشته باشیم.  درهمین راستا قرار است  وزیر رفاه و وزیر صمت نیز عضو هیات امنا باشند. 

میرزایی افزود: حمایت از هنرمندان فرش باف و برپایی نمایشگاه از جمله این وظایف است می توان در حوزه تامین مواد اولیه نیز وارد شد. قرار است تا از ظرفیت و منابع صندوق امید نیز در این زمینه استفاده شود. البته که این موضوع درحد پیش نویس است و تا زمانی که اساسنامه تصویب نشود، تکالیف هم قطعی نخواهد شد. 

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی، فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، گفت: اساسنامه اکنون در اختیار کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد سازمان میراث فرهنگی وقت این اساسنامه را مرداد ماه سال پیش فرستاده بود و الان پیگیر آن در کمیسیون اجتماعی هستیم.
 
مهر








پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار