gardeshban.ir

آیا شما علاقه‌مند هستید مجوز اقامت اسپانیا را دریافت کنید؟ آیا تمایل دارید برای مدت کوتاهی یا طولانی در اسپانیا ساکن شوید؟
کد خبر: ۲۰۱۴۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸-1398 September 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
آیا شما علاقه‌مند هستید مجوز اقامت اسپانیا را دریافت کنید؟ آیا تمایل دارید برای مدت کوتاهی یا طولانی در اسپانیا ساکن شوید؟ در این صورت، ممکن است به مجوز اقامت اسپانیا احتیاج داشته باشید. چرا که فقط شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا ملزم به اخذ ویزا برای زندگی در اسپانیا نیستند. این امر همچنین برای کشورهای حوزه اقتصادی اروپا مانند ایسلند، لیختن‌اشتاین و نروژ صدق می‌کند. اما شهروندانی که در گروه‌های قبلی قرار نمی‌گیرند، ناگزیر به درخواست ویزای کوتاه مدت یا اقامت موقت هستند.

انواع مجوز موقت اقامت اسپانیا

با دریافت اجازه اقامت موقت اسپانیا، می‌توانید تا مدت 5 سال در آنجا اقامت داشته باشید. نوع مجوز اقامت به اهداف شما بستگی دارد؛ اینکه به چه دلیلی مایل به دریافت اقامت اسپانیا هستید. به طور کلی شش نوع اجازه اقامت برای اسپانیا وجود دارد.



اجازه اقامت غیر سودآور

این اجازه اقامت مخصوص افرادی است که بدون شرکت در فعالیت‌های اقتصادی مایل به پذیرش اقامت اسپانیا هستند. با این مجوز شخص می‌تواند به مدت یک سال اقامت اسپانیا داشته باشد. البته می‌توان بعد از گذشت این زمان، دوره اقامت را مجددا تمدید کرد. شما برای دریافت این نوع پذیرش باید نشان دهید که بدون فعالیت اقتصادی، بودجه لازم برای زندگی اسپانیا را دارید.شما همچنین می‌توانید با ارائه و تکمیل یک درخواست مشترک، همسر و فرزندان خردسالتان را همراه خود ببرید.

اقامت اسپانیا از طریق کارآفرینی

این روش یکی از ساده‌ترین نوع مجوزهای اقامتی است. اگر شما پروژه‌ای را شروع کنید که به نفع اقتصاد اسپانیا باشد به شما این امکان را می‌دهد که دو سال در اسپانیا زندگی کنید. به این معنی که شما باید اشتغال ایجاد کنید و با طراحی پروژه‌ای نوآورانه به اقتصاد اسپانیا رونق ببخشید. علاوه بر این با ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری یا داشتن حق ثبت اختراع، شانس بهتری برای گرفتن اجازه اقامت اسپانیا دارید. هنگامی که درخواست ویزا می‌کنید، برنامه اقتصادی خود را به دفتر تجارت اسپانیا ارسال کنید تا درستی اهداف شما ثابت شود.

اقامت اسپانیا با ویزای طلایی

ویزای طلایی اقامت اسپانیا مخصوص سرمایه‌گذارانی است که حداقل پانصد هزار دلار در املاک و مستغلات اسپانیا سرمایه‌گذاری می‌کنند.

اقامت اسپانیا با ویزای دانشجویی شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل در اسپانیا باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. این مجوز به شما فرصت می‌دهد در طول دوران تحصیل در اسپانیا زندگی کنید. مدت زمان این ویزا دو سال است. همچنین الزامات دیگری مثل تامین اعتبار کافی، قرارداد بیمه پزشکی، گواهی ثبت‌نام و سوابق کیفری روشن مورد نیاز است. شما می‌توانید از ایران اقدام به دریافت ویزا کنید و هم‌چنین می‌توانید ابتدا با ویزای توریستی به اسپانیا بروید و از آنجا برای اقامت اسپانیا از طریق ویزای دانشجویی اقدام کنید.



اقامت اسپانیا با ویزای کار

اگر قصد دارید به دلیل پیشنهاد شغلی در اسپانیا زندگی کنید، می‌توانید از طریق ویزای کار اقدام کنید. انواع مختلفی از ویزای کار با توجه به نوع فعالیت‌تان وجود دارد. برای این امر لازم است باتوجه به زمینه کاری خود برای گزینه‌های شغلی موجود درخواست کنید. برای این منظور لیستی از مشاغل مورد نیاز توسط خدمات عمومی استخدام اسپانیا منتشر شده است. همچنین مجوز کار برای افرادی که خوداشتغالی یا آزادکار هستند،  وجود دارد. این گزینه برای افرادی است که می‌خواهند بدون استخدام در یک شرکت خاص، یک فعالیت اقتصادی را دنبال کنند. این مجوز به مدت یک سال اعطا می‌شود و تا پنج سال امکان تمدید متوالی وجود دارد. پس از آن شخص می‌تواند برای اقامت طولانی مدت درخواست کند. البته این مورد نیاز به شرایط خاصی دارد که باید برآورده شود. این موارد شامل صلاحیت حرفه‌ای، تامین اعتبار کافی و یک برنامه تجاری تضمینی است.

همچنین اگر شما با ویزای دانشجویی اقامت اسپانیا دارید، می‌توانید 20 ساعت در هفته کار کنید. البته به شرط آنکه تداخلی با برنامه تحصیلی شما نداشته باشد. همچنین اگر تحصیلات شما بیش‌تر از سه سال طول کشیده، برای ادامه اقامت اسپانیا امکان تغییر ویزای دانشجویی‌تان به ویزای کار وجود دارد. این امر در صورتی رخ می‌دهد که شغل پیشنهادی به شما بیش‌تر از یک سال و شامل حداقل 30 ساعت کار در هفته باشد.

شرایط اقامت اسپانیامدارک مورد نیاز برای مهاجرت به اسپانیا، با توجه به مجوز اقامت مورد تقاضای شما متفاوت است. با این حال، اسناد کمی وجود دارد که برای هر نوع مجوز اقامتی نیاز است. این موارد عبارتند از:

شماره NIE

اثبات بودجه کافی

عدم سابقه کیفری

گواهی بیمه درمانی
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار