gardeshban.ir

هوس سفر کرده‌اید و به دنبال فراهم آوردن لوازم آن هستید؟! احتمالاً در ذهنتان نیز به این موضوع فکر می‌کنید که اگر در سفر اتفاقی رخ دهد چگونه می‌توانم از خدمات بیمه‌ای استفاده کنم و چه حوادثی می‌تواند تحت پوشش قرار بگیرد.
کد خبر: ۲۰۱۷۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸-1398 September 14
گردشبان (gardeshban.ir) :

هنگام سفر امکان دارد مشکلی در پرواز رخ دهد، جراحتی اتفاق بیافتد یا بیمار شوید، احتمالاً کمک به جبران هزینه‌های ناشی از این حوادث عادی‌ترین خدمتی است که از بیمه‌گر خود انتظار دارید، پس اگر شما هم اطلاعات کاملی درباره این خدمات و پوشش‌های بیمه‌ای ندارید، با ما همراه باشید.

بیمه مسافرتی به دو بخش بیمه مسافرتی داخلی و بیمه مسافرتی خارجی تقسیم می‌شود و با توجه به اینکه بیمه مسافرتی داخلی معمولاً در ایران به صورت بیمه حوادث گروهی و بیمه مسئولیت راهنمای تور صادر می‌شود و اشخاص کمتری به‌صورت مستقیم برای خرید آن اقدام می‌کنند، ما در مطلب حاضر فقط به بررسی بیمه مسافرتی خارجی می‌پردازیم.

ازجمله مواردی که هنگام انتخاب شرکت خدمات بیمه مسافرتی خارجی اهمیت دارد می‌توان به قیمت به‌عنوان مهم‌ترین عامل در کنار کامل بودن پکیج خدمات بیمه‌ای، نحوه خرید بیمه (حضوری یا غیرحضوری)، امکان ارتباط با اپراتور فارسی‌زبان، شیوه پرداخت خسارت، شرکت کمک‌رسان همکار و اعتبار آن نزد سفارت‌خانه‌هایی که وجود بیمه را برای اعطای ویزای سفر ضروری می‌دانند اشاره کرد.

شرکت‌های کمک‌رسان

شرکت‌های بیمه ایرانی برای ارائه خدمات به مسافران در خارج از کشور باید با یک شرکت خارجی به‌عنوان شرکت کمک‌رسان قرارداد همکاری داشته باشند، ازجمله این شرکت‌های کمک‌رسان می‌توان به ایفرا (IFRA)، میدیست (MIDEAST)، اِواسان (EVASAN)، آلیانتس (Allianz) و ... اشاره کرد. در بین شرکت‌های کمک‌رسان داشتن اپراتور فارسی‌زبان، اعتبار نزد سفارتخانه‌ها و نحوه پرداخت خسارت مهم‌ترین مؤلفه‌های انتخاب هستند.

انواع پرداخت خسارت توسط شرکت‌های کمک‌رسان

پرداخت خسارت توسط شرکت‌های کمک‌رسان به دو صورت انجام می‌شود. در نوع اول، خسارت مستقیماً به ارگانی که بیمه‌گزار با آن مرتبط است پرداخت می‌شود، مثل پرداخت به بیمارستان. نوع دوم به این صورت است که خسارت نقداً به‌ حساب بیمه‌گزار واریز می‌شود و اگر بیمه‌گزار به هر دلیلی تمایلی برای دریافت خسارت در حساب‌های بین‌المللی نداشته باشد شرکت کمک‌رسان می‌تواند پول خسارت را از طریق شرکت خدمات بیمه‌ای داخلی در کشور محل اقامت بیمه‌گزار (ایران) پرداخت نماید.

سقف تعهد

سقف تعهد، حداکثر تعهد مالی شرکت بیمه ارائه‌دهنده بیمه مسافرتی خارجی در برابر خسارات وارد شده به بیمه‌گزار است؛ مثلاً اگر شما بیمه‌ای با سقف تعهد 8000 یورو را انتخاب می‌کنید شرکت بیمهِ ارائه‌دهنده خدمات فقط تا سقف خسارات 8000 یورو مسئولیت جبران خسارت را بر عهده دارد.

بیمه‌های مسافرتی خارجی چه پوشش‌هایی را می‌توانند ارائه دهند

برای مقایسه و انتخاب از بین بیمه‌های مسافرتی خارجی ابتدا باید از خدماتی و حوادثی که می‌تواند تحت پوشش بیمه قرار بگیرد اطلاع داشته باشید و سپس با مراجعه به بروشورهای شرکت‌های مختلف، بررسی سایت یا تماس با آن‌ها از خدمات و هزینه متناسب با خدمات شرکت‌های مختلف مطلع شوید و آن‌ها را با هم مقایسه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. ازجمله این پوشش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه‌های پزشکی و بستری شدن در اثر حادثه

این نوع پوشش به دو صورت دارای فرانشیز (میزانی که بر عهده بیمه‌گزار است) و بدون فرانشیز ارائه می‌شود که در اکثر موارد دارای فرانشیز است. البته در مواردی شرکت‌های بیمه برای این نوع پوشش خدمت فاقد فرانشیز ارائه می‌دهند که صدمات جسمی حاد یا بستری شدن بیش از 24 ساعت را شامل می‌شود.

هزینه دندان‌پزشکی

این پوشش معمولاً شامل هزینه دندان‌درد، درمان عفونت و کشیدن دندان است.

بازگرداندن بیمه‌گزار به کشور محل اقامت در موارد ضروری بروز حادثه

معمولاً با توجه به وضعیت بیمه‌گزار، شرکت کمک‌رسان تصمیم می‌گیرد که بیمه‌گزار را در محل درمان کنند یا به کشور محل اقامت خود بازگردانده شود.

بازگرداندن بستگان درجه‌یک به همراه بیمه‌گزار

این پوشش در صورتی ارائه می‌شود که شخص بیمه‌گزار فوت کند و یا بیش از 10 روز نیاز به بستری داشته باشد و فرد قادر به بازگشت نباشد.

بازگرداندن جسد بیمه‌گزار در صورت فوت

انتقال اضطراری یکی از اعضای درجه‌ یک خانواده بیمه‌گزار

اگر بیمه‌گزار دچار بیماری شود که بیش از 10 روز نیاز به بستری شدن داشته باشد، شرکت بیمه هزینه‌ی رفت‌ و آمد و اقامت یکی از اعضای درجه‌ یک خانواده فرد را به محلی که بستری‌شده است، تقبل می‌کند.

بازگرداندن کودکان به کشور محل اقامت در صورتی‌ که سرپرست کودک به علت فوت یا بستری قادر به مراقبت از وی نباشد، در این پوشش سن کودک بستگی به شرایط بیمه‌نامه دارد.


هزینه بازگشت بیمه‌گزار به کشورش به علت فوت اقوام

این پوشش در صورت فوت یکی از اقوام درجه‌ یک یا درجه‌ دو بیمه‌گزار حین سفر ارائه می‌شود و شرط آن این است که بیمه‌گزار نتواند با وسیله نقلیه‌ای که از قبل رزرو کرده است به کشور محل اقامت خود بازگردد.

هزینه‌های تحویل دارو

در این نوع از پوشش اگر داروهای ضروری بیمه‌گزار در حین سفر مفقود شود شرکت بیمه‌گر هزینه ارسال دارو را تقبل می‌کند.

پیگیری و پرداخت هزینه مسائل حقوقی

مفقود شدن و یا سرقت مدارک

هزینه‌های ناشی از تأخیر در حرکت

درصورتی‌که وسیله نقلیه بیمه‌گزار بیش‌ از حد مشخصی تأخیر داشته باشد، بیمه‌گزار می‌تواند هزینه‌های ضروری اضافی ایجاد شده (حمل‌ونقل، اقامت، غذا و...) را تا سقف مشخصی به‌شرط ارائه صورتحساب، دریافت کند.

در اختیار قرار دادن اطلاعات درمانی توسط شرکت کمک‌رسان در مواقع اضطراری

پرداخت خسارت فقدان بار

در صورت مفقودی بار و سپس پیدا شدن آن، انتقال و ارسال بار به محل اقامت بیمه‌گزار بر عهده شرکت کمک‌رسان است.

تأخیر در زمان دریافت چمدان

درصورتی‌که برای مدت مشخصی چمدان‌های بیمه‌گزار تحویل داده نشود و بیمه‌گزار متحمل هزینه‌هایی شده باشد، این هزینه‌ها تا سقف مشخصی پرداخت می‌شود.

چگونه از خدمات تحت پوشش بیمه مسافرتی خارجی خود استفاده کنیم؟

درصورتی‌که در طول سفر خارج از کشور حادثه‌ای که شامل موارد تحت پوشش شرکت بیمه طرف قرارداد است برای شما رخ دهد، از طریق شماره‌هایی که بر روی بیمه‌نامه درج‌ شده است می‌توانید با شرکت کمک‌رسان تماس بگیرید و حادثه و اطلاعات بیمه‌ای را برای آن‌ها شرح دهید تا به تعهدات خود عمل کنند.

سخن پایانی

خب! با این شرایط و باوجود تعداد زیاد انواع پوشش بیمه‌ای، به نظر شما درنهایت کدام بیمه برای مسافرت مناسب‌تر است؟ طبیعتاً زمانی که با این حجم از تنوع خدمت روبه‌رو می‌شویم انتخاب بهترین برای هر فرد متناسب با شرایط خاص وی در خرید بیمه و هزینه‌ای که انجام می‌دهد تعیین می‌شود.

بنابراین برای انتخاب بهترین بیمه‌گر با در نظر گرفتن عوامل تأثیرگذاری مثل؛ مدت سفر، سن بیمه‌گزار، سقف تعهدات، مناطق تحت پوشش بیمه مسافرتی، مدت بیمه مسافرتی، حق بیمه، خدمات شرکت کمک‌رسان همکار، نوع پرداخت خسارت و امکان برقراری ارتباط با اپراتور فارسی‌زبان در زمان ایجاد خسارت و درنهایت مقایسه بین شرکت‌های بیمه‌ای انتخاب نهایی خود را انجام دهید.

ازجمله شرکت‌هایی که خدمات بیمه مسافرتی خارجی ارائه می‌دهند می‌توان به: بیمه سامان، بیمه رازی، بیمه پاسارگاد، بیمه ایران، بیمه پارسیان، بیمه ملت، بیمه آسیا، بیمه البرز، بیمه دی، بیمه دانا و بیمه آسماری اشاره کرد، شما می‌توانید با مراجعه به بروشورهای تبلیغاتی، سایت شرکت‌ها و یا ارتباط به‌وسیله راه‌های ارتباطی آن‌ها از جزئیات خدمات بیمه‌ای و قیمت‌هایشان مطلع شوید و بهترین بیمه‌نامه مسافرتی خارجی متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار