gardeshban.ir

برج‌العرب، شگفتی‌ دبی و یکی از بلندترین برج‌های جهان است. این ساختار باشکوه که یکی از گران‌ترین هتل‌های جهان و میزبان مرتفع‌ترین زمین تنیس دنیا است.
کد خبر: ۲۰۱۷۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸-1398 September 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
برج‌العرب یکی از مجلل‌ترین هتل‌های خاورمیانه که روی جزیره‌ای مصنوعی در دبی بنا شده است. این هتل را که همیشه تعداد ستاره‌هایش مورد بحث بوده (هتل برج‌العرب با اینکه به طور رسمی هتلی پنج ستاره است، اما به داشتن هفت ستاره مشهور است چرا که این هتل با سوئیت‌های دوبلکس، فضای داخلی طلاکاری‌ شده‌ مجلل، سکوی فرود هلیکوپتر و پیش‌خدمت شخصی برای هر طبقه، قابل مقایسه با سایر هتل‌های پنج ستاره نیست. اما بالاترین امتیازی که سازمان‌های درجه‌ بندی مثل AA و فوربس می‌توانند به یک هتل بدهند، همان پنج ستاره است) از هر نقطه‌ای در دبی می‌توانید ببینید.

این ساختار نمادین، شبیه بادبان کشتی ساخته شده است که در نوعی کشتی عربی کاربرد داشت. سوپر سازه جهانی یکی از شناخته شده‌ترین جاذبه‌های شهر دبی محسوب می‌شود که برای زینت دادن نمای داخلی ساختمان، از طلا استفاده شده است. برج مورد اشاره را تام رایت، معمار آمریکایی طراحی کرده است و قرار بود به گونه‌ای طراحی شود که نماد شهر به شمار رود. ساخت این بنا در سال ۱۹۹۴ شروع شد و در سال ۱۹۹۹ به اتمام رسید. همچنین برای ساخت برج‌العرب، چندین شرکت و پیمانکار از بریتانیا، ایالات متحده و دبی به علاوه‌ی بیش از ۳,۰۰۰ کارگر همکاری داشته‌اند.


هتل برج‌العرب با ۳۲۱ متر ارتفاع از سطح دریا،۲۰۲ اتاق (همه‌ی آن‌ها سوئیت‌هایی دوبلکس هستند)، ۱۸ آسانسور و ۲۸ طبقه‌ی دوگانه است. ساخت پایه‌های این بنا با قرار دادن سنگ‌های عظیم و بتن‌ریزی در اقیانوس، ۳ سال به طول انجامیده است. حدود ۲۳۰ ستون بتنی کوبیده شده درون شن‌ها، در عمق ۴۰ متری آب پی این بنا را نگه داشته‌اند. اصطحکاک شن و ماسه در برابر ستون‌ها، به حفظ و ثبات پایه‌ها کمک بسیاری می‌کند. بیش از ۲۸,۰۰۰ تجهیزات روشنایی در برج العرب وجود دارد. از سنگ مرمر Statuario برای ساخت دیواره‌ها و طبقات استفاده شده است. برای تزئین نمای داخلی، حدود ۴۳,۰۰۰ متر مربع از این سنگ به کار رفته است.این هتل امروزه تحت نظارت گروه جمیرا است که در زمینه‌ی هتل‌داری و میهمان‌نوازی فعالیت می‌کند و در حال حاضر یکی از زیرمجموعه‌های شرکت دوبی هولدینگ است.


آدرس

ایالات متحده عربی

دسترسی

هتل‌های شهر دبی و برج العرب در طول کریسمس و تعطیلات سال نو و همچنین فصل‌های پر گردشگر یا به اصطلاح High-Season (ماه سپتامبر تا مه) در گران‌ترین حالت خود قرار دارند. همانطور که حدس می‌زنید، ماه‌های گرم سال (از ژوئن تا آگوست) را می‌شود فصل‌های کم گردشگر یا به اصطلاح off-season نامید و در طی این مدت می‌توان هتل‌هایی با قیمت‌های خوب پیدا کرد، به خصوص در رنج قیمت‌های بالا که ممکن است در زمان‌های پرگردشگر بسیار غیر منطقی باشند. می‌توان گفت تقریبا تمامی آژانس ها هر ماه تورهای متنوعی را برای سفر به دبی پشتیبانی می‌کنند. با اندکی جست و جو می‌توانید با قیمتی مناسب سفری عالی به دبی داشته باشید.






مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار