gardeshban.ir

در این بخش با طرز تهیه آبگوشت مجلسی آشنا می‌شویم. آبگوشت یک غذای تاریخی و پرطرفدار می باشد کـه پخت صحیح آن نیازمند تجربه فراوان اسـت.
کد خبر: ۲۰۱۹۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸-1398 September 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
آبگوشت و نان سنگک بهترین گزینه برای مهمانی ها و دورهمی ها دراین روزهای سرد پاییزی می باشد، این غذای لذیذ و محبوب برای هر فصل دستور پخت های مختلفی دارد.



آبگوشت رسمی

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر:

= گوشت گوسفند ۶۰۰ گرم خرد کرده

= دنبه ۱۰۰ گرم

= پیاز متوسط یک شماره، چهار قاچ شده

= نخود و لوبیا سفید ۱۵۰ گرم، خیسانده

= گوجه فرنگی و سیب زمینی متوسط هر کدام دو شماره

= لیمو امانی ۲ شماره خیس کرده

= زردچوبه یک قاشق چایخوری

= رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

نخستین مرحله تهیه غذا را می توانید بـه دو روش انجام دهید:

۱. در روش اول گوشت، دنبه و پیاز را دریک قاشق غذاخوری روغن مایع ۳-۲ دقیقه تفت دهید. سپس زردچوبه و حبوبات را اضافه کرده و بـه اندازه ای آب جوش بریزید کـه روی مواد رابه اندازه یک بند انگشت بگیرد. پس از آنکه غذا مجددا بـه جوش آمد. روی شعله ملایم و با در بسته ۴-۳ ساعت بپزید تا مواد کاملا پخته و نرم شود.

دریک ساعت آخر رب گوجه فرنگی، سیب زمینی، گوجه فرنگی و لیمو امانی را اضافه کرده و نمک و فلفل غذا را اندازه کنید. هنگام سرو، آب آبگوشت را در ۴ کاسه بریزید. دنبه را کوبیده و بین کاسه ها تقسیم کنید و روی هر کدام کمی دارچین بریزید. استخوان گوشت و تخم های لیمو امانی را جدا کرده و همراه حبوبات، نصف پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی آن قدر بگوبید تا مواد له شده و بـه گوشتکوب بچسبد.

۲. در روش دوم گوشت، دنبه، حبوبات، پیاز و زردچوبه را ۲۰ دقیقه روی شعله زیاد بجوشانید و کف گوشت را بگیرید. سپس شعله را کم کرده و ادامه پخت رابه روش قبلی انجام دهید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار