gardeshban.ir

روستای زرين گل روستايي بسيار زيبا و سر سبز با جنگل هايي بكر و دست نخورده كه چهار فصل آن واقعا ديدني ست.
کد خبر: ۲۰۱۹۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸-1398 September 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
مردم آن غالبا كشاورز هستند و محصول اصلي آنها برنج مي باشد.روستای زرين گل از چهار طرف توسط كوههاي سر سبز احاطه شده كه مهمترين آنها قلعه ميران است كه در شرق قراردارد. 

داخل روستا دو چشمه بزرگ و همچنين دو رودخانه دارد كه يكي از شمال وديگري از غرب روستا مي گذرد.دهنه روستای زرين گل از ۸ آبادي تشكيل شده است و زرين گل بزگترين روستاي دهنه و در كوهپايه قرار دارد بقيه روستاها كوه نشين هستند با مردمي خونگرم و مهربان كه اكثرا به دامداري و كشاورزي اشتغال دارند.روستای زرین گل طبیعت زیبایی دارد و چشمه هایی که در این روستا می باشد منبع خوبی برای جذب گردشگری به این روستا می باشد .

در گذشته، چشمه روستای زرین‌گل بسیار بزرگ بوده و در حدود ۱۰ متر وسعت و ۳ تا ۵.۲ متر عمق داشته است. این چشمه، در تابستان‌ها آبی سرد و در زمستان‌ها، آبی گرم همرا با بخار داشته است؛ آب این چشمه، هم برای استفاده مردم و حیوانات بوده و هم برای کشاورزی و شالیکاری.

داستانی محلی درباره این چشمه وجود دارد که شاید شنیدنش از زبان اهالی روستا، لطف دیگری داشته باشد؛ می‌گویند در روستای زرین‌گل فردی به نام محمدقلی عرب، طی ماه محرم، برای عزای امام حسین (ع) از این چشمه آب می‌آورد. 

روزی به او خبر می‌دهند که خانه‌ات آتش گرفته است، اما وی به خاطر علاقه بسیار به امام حسین (ع) به کار خود ادامه داده و می‌گوید که سر و جانم فدای حسین (ع). ناگهان بارانی شدید شروع به باریدن می‌کند و آتش خانه محمدقلی خاموش می‌شود.

كوه قلعه ميران سنگ برنجل

آب خوردن داره چشمه زرينگل

بگردم كوه به كوه منزل به منزل

كجا پيدا كنم من ياري همدل

كوهساري

آدرس : ایران – گلستان – علی آباد کتول ۱۰ کیلومتری علی آباد


روستای زرین گل

روستای زرین گل

روستای زرین گل


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار