gardeshban.ir

یکی از گرم‌ترین مناطق کره زمین با نام «دره مرگ» شناخته می‌شود که جاذبه های گردشگری بسیاری مانند سنگ های قایقران دارد.
کد خبر: ۲۰۲۰۲
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸-1398 September 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
«دره مرگ» یک دره کویری واقع در شرق کالیفرنیا، در صحرای موهاوی شمالی در مرز صحرای بزرگ حوضه است؛این دره یکی از گرم‌ترین مناطق کره زمین است.

«دره مرگ» آب و هوای نیمه گرمسیری، کویری گرم با تابستان‌های طولانی، بسیار گرم و زمستان‌های کوتاه، معتدل و همچنین بارندگی کم دارد. این دره که بسیار خشک است در سایه باران چهار رشته بزرگ کوهستانی قرار گرفته است.

گرمای شدید «دره مرگ» نتیجه تلاقی عوامل جغرافیایی و توپوگرافی مانند گرمایش خورشیدی، غرق شدن هوا و گرمایش، به دام انداختن هوای گرم، مهاجرت هوای گرم از مناطق دیگر و باد کوه گرم است. در حالت عادی هوای گرم به طور طبیعی بالا می‌رود و سرد می‌شود، اما در «دره مرگ» گرمایش مستمر حس می‌شود.

عمق و شکل «دره مرگ» به شدت آب و هوای خود را تحت تاثیر قرار داده است.

در اینجا بهتر است بدانید در سال ۲۰۰۵ «دره مرگ» چهار برابر میانگین بارندگی سالانه خود را داشت، اما آب دریاچه‌ای که در پایین‌ترین نقطه این دره شکل گرفت در سال ۲۰۰۷ تبخیر شد.

از جاذبه‌های طبیعی منطقه‌ای که «دره مرگ» در آن قرار گرفته است می‌توان به حوضه بادواتر، آبشار داروین، سوراخ شیاطین، کوره کریک و سنگ‌های قایقرانی معروف به سنگ‌های متحرک اشاره کرد؛سنگ‌های قایقران نتیجه یک پدیده زمین شناسی هستند که در آن سنگ‌ها در امتداد یک طبقه دره صاف بدون دخالت انسان یا حیوان حرکت می‌کنند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بخش‌هایی از فیلم‌های متعدد در «دره مرگ» فیلمبرداری شده‌اند.

دره مرگ کجاست؟+تصاویر

دره مرگ کجاست؟+تصاویر

دره مرگ کجاست؟
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار