gardeshban.ir

معاون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این‌که فضاهای لوکس در بستر یک شهر تاریخی همخوانی ندارد، گفت: با مرمت و تغییر کاربری خانه‌های تاریخی علاوه بر احیا بناهای تاریخی از این ظرفیت برای نیازهای اقامتی استان و کشور استفاده می‌کنیم.
کد خبر: ۲۰۲۱۴
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸-1398 September 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
ولی تیموری، معاون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آیین افتتاح ۲ اقامتگاه بومگردی  در شهرستان‌های مهریز و یزد افزود: با افتتاح این مجموعه‌ها ظرفیت اقامتی استان یزد به بیش از ۹ هزار تخت رسید.

وی افزود: ظرفیت اقامتی استان یزد در دولت ابتدا دولت یازدهم سه هزار و ۷۰۰ تخت بود که امروز با افتتاح دو اقامتگاه بومگردی در شهرستان‌های یزد و مهریز از مرز ۹ هزار تخت گذشت.

وی با اشاره به این‌که در گذشته زیرساخت‌های اقامتی با مشکل رو به رو بود، اظهار کرد: این کمبود ها را بدون نیاز به احداث هتل‌های لوکس و سرمایه‌گذاری‌های خارجی با استفاده از ظرفیت‌های بومی و ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بومگردی و تاریخی برطرف کردیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: خانه‌های بومگردی علاوه بر تامین نیازهای اقامتی، گردشگران را با فرهنگ بومی مردم منطقه، هنرهای سنتی و غذاهای محلی و معماری سنتی آشنا می‌کند.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که روز پنجشنبه به یزد سفر کرده از جشنواره های قورمه و کباب مهریز و زردک روستای خرانق شهرستان اردکان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، حضور در جشنواره گردشگری معلولان، مجمع عمومی راهنمایان گردشگری و بازدید از پارک‌های طبیعت‌گردی استان از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه تیموری به استان یزد است.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار