gardeshban.ir

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ثبت جهانی شهر هورامان در زمره شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در سازمان یونسکو از جمله برنامه‌های این اداره کل است.
کد خبر: ۲۰۲۱۸
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸-1398 September 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
ثبت جهانی هورامان به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در دستور کار است

کارگاه آموزشی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر روز چهارشنبه با حضور ۲ تن از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور و با شرکت ۵۰ نفر از علاقه‌مندان و مدیران مسئول موسسات فرهنگی و هنری استان به مدت ۱۲ ساعت در سنندج برگزار شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: پروسه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر از یک سال گذشته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری، دفتر مطالعات کتاب و کتابخوانی در دستور کار قرار گرفته است.

سامان احمدی با بیان این‌که این کارگاه‌های آموزشی زیر نظر جمعی از اعضای هیات علمی سراسر کشور برگزار شده است،  افزود: در همین راستا شهرداران، اعضا کمیسیون فرهنگی شورای شهرهای کشور، مسئولان سمن‌ها فرهنگی و هنری و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف جاری شدن شهرهای خلاق فرهنگ و هنر وارد کار شدند.

وی به ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی اشاره کرد و یادآور شد: به موازات ویژگی شهر خلاق موسیقی برای سنندج، عنوان شهر ادبیات و سینما نیز برای سنندج پیش‌بینی شده است.

احمدی اضافه کرد: به دنبال ثبت جهانی مریوان به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی و هورامان از توابع سروآباد تحت عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر هستیم که کارهای مربوط به آن در دست اقدام است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه مبانی اجرای شبکه ملی فرهنگ و هنر از چهار ماه گذشته در سراسر کشور آغاز شده است، گفت: بر همین اساس امروز کارگاه آموزشی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر زیر نظر بهروز رسولی و دکتر کاوه فرهادی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور آغاز شده است.

وی با بیان این‌که این کارگاه آموزشی به صورت عملی و تئوری صبح و عصر امروز در حال برگزاری است، تاکید کرد: هدف از اجرای شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کمک به برنامه‌ریزی برای توسعه پایدار، مشارکتی و مبتنی بر رویکرد آمایشی در شهرها و مناطق فرهنگی ایران است.

احمدی افزود: اهداف طرح، مزایای عضویت در شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، برنامه ریزی مشارکتی، مفهوم، مزایا، دشواری‌ها، گروه‌های مشارکت کننده در برنامه‌ریزی مشارکتی و مراحل حل مساله یا تدوین برنامه مشارکتی از جمله سرفصل‌های آموزشی این کارگاه آموزشی است.

وی یادآور شد: کشف، جذب و پرورش فعالیت‌ها و حمایت از پیشنهادهای نو، خلاقانه، اثربخش و پایدار بومی، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در سطح محلی و بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، تمرکززدایی در امور فرهنگی و هنری و تقویت ظرفیت‌های مردمی در فرهنگ، تبادل تجربه‌ها و دانش بومی در میان شهرهای مختلف ایران، توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و کمک به بهبود کسب‌ و کارهای فرهنگی هنری و صنایع خلاق و در مجموع تکیه براقتصاد درون‌زا از جمله اهداف طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر است.
 
ایرنا




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار