gardeshban.ir

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: هر اقدامی اعم از ساخت‌وساز و تخریب در محدوده بافت تاریخی، بایستی با استعلام از این اداره کل انجام شود.
کد خبر: ۲۰۲۵۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸-1398 September 16
گردشبان (gardeshban.ir) :

ولی جهانی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ارتباط با انتشار خبری در فضا مجازی مبنی بر تخریب حمام قدیمی در رشت، اظهار کرد: حمام قدیمی تخریب شده جز آثار میراث فرهنگی استان نبوده و کاملا تخریبی بود اما چون این حمام در محله تاریخی ساغریسازان رشت قرار داشت می‌بایست از این اداره کل استعلام می شد.

وی خاطرنشان کرد: بخش اعظم بافت تاریخی رشت زیر پوشش شهرداری دو رشت قرار دارد و برای هر اقدام در این حوزه می‌بایست با استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان صورت گیرد. 

وی ادامه داد: اعتبارات این اداره کل برای خرید و تملک آثار تاریخی بمنظور حفظ، نگهداری و احیاء اندک است؛ اعتبارات در نظر گرفته شده برای تملک آثار بسیار اندک است و فقط در مواقع اضطراری با داشتن طرح توجیهی، بودجه لازم تخصیص داده می‌شود.

جهانی اضافه کرد: این اداره کل در یک سال اخیر، اقدامات بسیار خوبی در زمینه  راه‌اندازی موزه‌های تخصصی، دولتی و مشارکتی، ثبت آثار تاریخی گیلان مرمت  بناهای تاریخی، انجام کاوش‌های باستان شناسی و ...انجام داده که تملک و خرید چهار اثر تاریخی یکی از مهمترین این اقدامات بوده است.

در گیلان بیش از دو هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده که یک هزار و یکصد اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
 
ایرنا




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار