gardeshban.ir

دیدن یک مکان مذهبی در اوج قله یک کوه می‌تواند جذابیت بسیاری برای دیدن داشته باشد، که کلیسای ترینیتی گرگتی از این موهبت برخوردار بوده و خود را به‌عنوان یکی از زیباترین کلیساهای جهان معرفی کرده است.
کد خبر: ۲۰۲۶۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸-1398 September 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
کلیسای ترینیتی گرگتی یکی از مکان‌های گردشگری و مذهبی کشور گرجستان است که بر فراز یک کوه در منطقه گرگتی واقع شده است. این کلیسا در ارتفاع 2170 متری کوه کازبگی (Kazbegi) قرار دارد و در سمت چپ آن یک رودخانه با نام چخری جاری است و یک بندرگاه در آن ساخته شده است.
 
کلیسای ترینیتی گرگتی در قرن 14 ساخته شده است و تنها کلیسای مقدس موجود در استان خوی و در شمال شرق کشور گرجستان است و علاوه بر فضای مذهبی زیبا، دارای فضای طبیعی پوشیده از گیاه و طبیعی است که جلوه بسیار زیبا و منحصربه‌فرد به این منطقه بخشیده است.

نویسندگان محلی در مورد کلیسای ترینیتی گرگتی نوشته‌های بسیاری دارند و معتقدند که حوادث مختلفی برای آن رخ داده است، اما مهم‌ترین آن‌ها به دوران شوروی سابق برمی‌گردد که انجام مراسمات مذهبی در آن ممنوع شده و از همان جنبه توریستی و گردشگری آن اهمیت بیشتری پیدا کرد.

طبیعت زیبا و همچنین ارتفاع بالای کلیسای ترینیتی گرگتی باعث شده است که مقامات دولتی ترجیح دهند که فضای آن بکر باقی مانده و معماری و طراحی آن به همان سبک قبلی حفظ شده است. همچنین راه‌های مواصلاتی به کلیسای ترینیتی گرگتی تغییر نکرده و برای رسیدن به کلیسا می‌توانید دو گزینه را انتخاب کنید: یا می‌توانید مسیر واصله را پیاده‌روی کرده و 3 ساعته برسید یا از تاکسی استفاده کرده و نیم‌ساعته به کلیسا برسید.
 
مقامات محلی از گردشگران تقاضا می‌کنند که هنگام رفتن به کلیسا حتماً روپوش و لباس پوشیده همراه خود داشته باشند و حتی‌الامکان از خودرو استفاده نکنند. با توجه به اینکه فضای کوه و کلیسای ترینیتی گرگتی بسیار محدود است مسیرهای مواصلاتی باریک بوده و احتمال ترافیک شدید هم می‌رود.

برخلاف سایر کلیساهای توریستی دنیا، در کلیسای ترینیتی گرگتی امکان برگزاری مراسم دعا وجود دارد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. فضای آرام و بی‌سروصدا، ارتفاع بالا، معماری ساده و قدیمی، و حتی رفتار خیرخواهان بومی‌های کوهستان باعث می‌شود که تجربه منحصربه‌فردی داشته باشید.


از دیگر ویژگی‌های این کلیسای زیبا، می‌توان به وجود سنگ نوشته‌ها و نمادهای مختلف مسیحی و قدیمی اشاره کرد که به هر عنوان شناسنامه این کلیسا محسوب می‌شوند. در این سنگ نوشته‌ها اطلاعات مربوط به سازندگان و تاریخ کلیسای ترینیتی گرگتی نوشته شده است و می‌توانید چرخه حیات این کلیسای زیبا را جلوی چشمان خود ببینید.

کلیسای ترینیتی گرگتی گرجستان

کلیسای ترینیتی گرگتی گرجستان

کلیسای ترینیتی گرگتی گرجستان

کلیسای ترینیتی گرگتی گرجستان
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار