gardeshban.ir

استان مازندران به عنوان یکی از سرسبزترین و زیباترین استان‌های کشور، دیدنی‌های بسیاری دارد که با قدم گذاشتن در هر قسمت از آن می‌توان شاهد زیبایی‌های خلقت پروردگار بود.
کد خبر: ۲۰۲۶۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸-1398 September 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این میان، آبشار‌ها و دریاچه‌ها نیز از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی برای گردشگران به شمار می‌آیند.

وجود دریاچه‌ای زیبا و بکر آن هم در قلب جنگلی سرسبز و انبوه، تصوری است که احتمالاً در ذهن بسیاری از ما چیزی شبیه به یک رویاست و شاید با خود فکر کنیم که چنین مناظری را نمی‌توان در کشور خود پیدا کرد. در صورتی که ایران، کشور هفت اقلیم است و هر گوشه‌ای از آن نیز زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود را به رخ می‌کشد. در این مطلب همراه ما باشید تا به یکی از جوان‌ترین و در عین حال زیباترین دریاچه‌های استان مازندران سری بزنیم و با آن بیشتر آشنا شویم: دریاچه چورت.

درباره دریاچه چورت

دریاچه چورت که آن را با نام میانشه نیز می‌شناسند در ۱۰ کیلومتری روستای چورت در استان مازندران قرار دارد و وسعت آن نیز چیزی حدود ۵/۲ هکتار است. این دریاچه در محاصره درختانی بلندقامت و سبزرنگ قرار دارد و همین موضوع نیز آن را تبدیل به گزینه‌ای منحصربه‌فرد و زیبا جهت بازدید و گذراندن اوقاتی آرام و دلنشین کرده است.

یکی از موضوعات و ویژگی‌های جالبی که می‌توان در رابطه با دریاچه چورت نام برد چگونگی پیدایش آن است. دریاچه چورت در سال ۱۳۱۸ شمسی و بعد از رانش زمین و زلزله‌ای که در این منطقه اتفاق افتاد به وجود آمد، چراکه در نتیجه این زمین‌لرزه مسیر آب این منطقه بسته شد و دریاچه فعلی پدید آمد. این ویژگی که نشان‌دهنده جوان و متفاوت بودن این دریاچه است آن را در میان سایر دریاچه‌های اطراف بسیار مهم و منحصربه‌فرد کرده است.

منظره دریاچه چورت بسیار دلنواز و آرامش‌بخش است. این منطقه غالباً در میان مه غرق قرار دارد و مناظر زیبای دیگری را نیز می‌توان در اطراف آن مشاهده کرد که گشت‌وگذار شما را تکمیل می‌کند. به علاوه آنکه امروزه قایق‌هایی نیز در این دریاچه تعبیه شده‌اند که امکان یک خاطره قایق‌سواری جذاب را در ذهن شما ماندگار می‌سازند.

حالا که به تمامی این مسائل اشاره کردیم حیف است این را نیز نگوییم که فضای اطراف دریاچه چورت یکی از بهترین گزینه‌ها برای پیاده‌روی است، چراکه شما با قرارگیری در قلب جنگل می‌توانید از بوی گیاه و خنکی هوا لذت ببرید و چشمان خود را از تماشای مناظری بکر و زیبا سرشار نمایید. به همین خاطر هم هست که بازدید از دریاچه چورت را معمولاً به کسانی توصیه می‌کنیم که به دنبال مکانی آرامش‌بخش و دلنشین هستند تا ساعاتی از زندگی شلوغ و پردردسر شهری در امان باشند.

دریاچه چورت در واقع در شکاف دره‌ای پرشیب قرار دارد و همین موضوع نیز نقش زیادی در بکر و زیبا بودن آن ایفا کرده است. این دریاچه به صورت بیضی‌شکل است و عمق آن هم در زمان‌های مختلف تغییر می‌کند، چراکه همان‌طور که انتظار می‌رود بسیار تحت تأثیر میزان بارش در منطقه است. از آنجایی که این دریاچه بعد از زلزله به وجود آمده است به خودی خود آبزی‌ای در آن زندگی نمی‌کند و هر گونه ماهی که در آن مشاهده می‌کنید افراد ساکن در منطقه به آن انداخته‌اند.

بازدید از دریاچه چورت

پوشش گیاهی اطراف دریاچه چورت که آن را به طور کامل محاصره است در طول فصول مختلف سال زیبایی‌های منحصربه‌فردی را به رخ همگان می‌کشد، به همین دلیل نیز باید گفت که تمامی فصول سال را می‌توان برای بازدید از این دریاچه، مناسب دانست، با این حال از آنجایی که سرمای زمستان در این منطقه نسبتاً زیاد است شما می‌توانید برای بازدید از دریاچه چورت در فصل‌های بهار تا پاییز مراجعه نمایید.

باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که امکان شنا در دریاچه چورت به هیچ عنوان وجود ندارد و این مسئله‌ای است که غالباً با آن روبه‌رو هستیم. به دلیل وجود بوته‌ها گیاهان متفاوت در کف این دریاچه، شنا کردن در آن کار ایمن و درستی نیست و می‌تواند آسیب‌رسان باشد، به همین دلیل نیز بهتر است که به کلی قید شنا کردن در این دریاچه را از ذهن خود خارج کنید.

اگر به منطقه دریاچه چورت سفر کردید و از زیبایی‌های آن نیز بازدید نمودید احتمالاً به دنبال اقامتگاه و هتل‌هایی نیز خواهید بود تا شب را در آن‌ها سر کنید. در این رابطه باید بگوییم در این منطقه خانه‌هایی وجود دارند که به مسافران اجاره داده می‌شوند، به علاوه آنکه هتل‌ها و مهمان‌سرا‌هایی نیز در شهر‌ها و روستا‌های اطراف دریاچه چورت قرار دارند که می‌توانید روی آن‌ها نیز حساب کنید و اقامت راحت و ایده‌آلی را در آن‌ها تجربه نمایید.

این دریاچه بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال سکوت هستند و می‌خواهند با بازدید از یک منطقه طبیعی و سرسبز حال خود را دگرگون کرده و آرامش مجددی به دست آورند. شما می‌توانید با مراجعه به دریاچه چورت خود را در آغوش طبیعت حس کنید و سکوتی را که دنبالش هستید به دست آورید تا در نهایت بتوانید با ذهنی آرام و خاطرات سفری دوست‌داشتنی به زندگی شهری‌تان بازگردید.

مسیر رفت و آمد به دریاچه چورت

برای رفتن به دریاچه چورت شما باید قبل از هر چیز به استان مازندران بروید و از آنجا به سمت جاده کیاسر- ساری حرکت کنید. اگر این مسیر را از شهر تهران آغاز کرده باشید باید چیزی حدود ۳۵۰ کیلومتر را پشت سر بگذارید تا به روستای چورت برسید. وقتی به این روستا رسیدید با طی کردن ۱۰ کیلومتر می‌توانید دریاچه چورت را مقابل چشمان خود ببینید.

دریاچه‌ چورت؛ منظره‌ای بکر در استان مازندران/عکس

دریاچه‌ چورت؛ منظره‌ای بکر در استان مازندران/عکس

دریاچه‌ چورت؛ منظره‌ای بکر در استان مازندران/عکس

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار