gardeshban.ir

به‌احتمال‌زیاد، تاکنون بارها سوار ترن هوایی، تله‌کابین یا حتی سورتمه‌های ریلی شده‌اید، اما دیدن مناظر طبیعی از روی یک پل با ارتفاع زیاد می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد که به کمک پل هوایی لانکاوی می‌توانید آن را تجربه کنید.
کد خبر: ۲۰۲۶۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸-1398 September 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
پل آسمانی لانکاوی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور مالزی است که تجربه‌ای خاص و منحصربه‌فرد برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی به شمار می‌رود.

پل آسمانی یا پل هوایی لنکاوی (The Langkawi Sky Bridge) در قسمت انتهایی یک تله‌کابین کابلی قرار دارد و یکی از برجسته‌ترین نقاط جزیره محسوب می‌شود. این پل که به‌صورت منحنی ساخته شده است دارای 410 فوت یا 125 متر طول است و بر بالای کوهستان مت چینچانگ (Mat Cinchang) ساخته شده است. اگرچه طراحی این پل شبیه پل‌های فانتزی و غیرواقعی است اما این شمایید که از روی این پل فضای طبیعی اطراف خود را می‌بینید.
 
پل هوایی لنکاوی در ارتفاع 2300 فوتی یا 700 متری از سطح دریا قرار دارد و به‌راحتی به کمک تله‌کابین در دسترس عموم قرار دارد. هنگامی‌که به سمت این پل حرکت می‌کنید، در قسمت شمال غرب جزیره به یک روستای قدیمی برخواهید خورد که ادامه مسیر خود را باید با تله‌کابین طی کنید و از فضای طبیعی و بکر اطراف خود لذت ببرید.

هنگامی‌که به سمت پل هوایی لنکاوی حرکت می‌کنید با مناظر طبیعی و مصنوعی مانند آبشار تلاگا توجو (Telaga Tujuh) و جنگل‌های بارانی مواجه خواهید شد. پس طی مسافت چند صد پایی به سمت بالا، تله‌کابین به نقطه نهایی خود رسیده و به ایستگاه نهایی پل وارد می‌شوید. در نزدیکی محل پیاده شدن از تله‌کابین، ده‌ها مغازه از فروشندگان سوغات، اسباب‌بازی‌ها، تنقلات و نوشیدنی‌ها وجود دارد.
 
کسانی که از ارتفاع و بلندی ترس دارند، ممکن است از قدم زدن بر روی پل هوایی لنکاوی هراس داشته باشند، اما این پل بسیار امن بوده و به کمک یک نردبان فولادی و یک سیم تور سیمی محافظت می‌شود. این پل حدود 8/1 متر پهنا دارد و به کمک دو سیستم مثلثی نگه داشته می‌شود و هنگامی‌که بر روی آن حرکت می‌کنید، مطمئناً سازندگان آن را تحسین خواهید کرد و از فضای آن لذت خواهید برد.

هنگامی‌که بر روی پل آسمانی حرکت می‌کنید، می‌توانید حرکت بر روی یک عرشه را تصور کنید که از فضای بالایی آن می‌توانید همه فضای جزیره را ببینید. انتهای پل فولادی به کوه کناری ختم می‌شود که می‌تواند خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای شما باشد. اگرچه مغازه‌ها و فروشگاه‌های متعددی در اطراف این پل قرار دارد، اما بزرگترین سوغاتی که از این سفر خاص با خود خواهید برد، تجربه گران‌بها، عکس‌های فردی و دسته‌جمعی و همچنین احساس خوشایندی است که می‌توانند شما را متحول کنند.
 
اگر قصد سفر به جزیره لنکاوی و بازدید از پل هوایی آن را دارید، باید خود را با استفاده از کشتی یا هواپیما به جزیره برسانید و از آنجا به محل پل حرکت کنید. پل هوایی لانکاوی از ساعت 10 صبح تا 8 شب پذیرای بازدیدکنندگان است.

پل آسمانی لانکاوی از مهم‌ترین جاذبه‌های مالزی/عکس

پل آسمانی لانکاوی از مهم‌ترین جاذبه‌های مالزی/عکس

پل آسمانی لانکاوی از مهم‌ترین جاذبه‌های مالزی/عکس

پل آسمانی لانکاوی از مهم‌ترین جاذبه‌های مالزی/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار