gardeshban.ir

کاپادوکیا سرزمینی است در مرکز آناتولی که در ۲۸۳ کیلومتری جنوب شرقی آنکارا در نزدیکی نوشهیر قرار دارد. نام کاپادوکیا پس از روزگار باستان در زمان چیرگی مسیحیت بر این بخش انتخاب شده و به منطقه اسب های زیبا معروف است.
کد خبر: ۲۰۳۰۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸-1398 September 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
کاپادوکیا یکی از سه روستای صخره ای جهان می باشد که دو روستای دیگر کندوان در ایران و داکوتا در آمریکا می باشند. مسیحیان برای در امان ماندن از سربازان امپراطوری رم به کاپادوکیا آمدند و شروع به ساختن شهرک های زیر زمینی در کاپادوکیا کردند و بعدها پناهگاه هایی برای خود در دل کوه ها ساختند.

گورمه از معروف ترین بخش های کاپادوکیا می باشد که به شکل یک موزه در فضای باز ساخته شده و مجسمه های باستانی را در دل خود جای داده است. این محوطه باستانی از سال ۱۹۸۵ از طرف یونسکو به عنوان سایت میراث فرهنگی جهانی ثبت شد.

از دیگر دیدنی های باستانی کاپادوکیا شهر زیر زمینی Kayamkli است که در درین کویو واقع است و هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می کند. در این شهر زیرزمینی اتاق ها با یک تونل به هم ارتباط دارند که فقط عبور یک فرد در این تونل ها ممکن است سنگ بزرگی هم در سردر تونل ها تعبیه شده که هنگام حمله راه ورودی را می بندند. خانه های کاپادوکیا بسیار پیشرفته بودند به نحوی که در هر یک از آنها سنگ های آسیاب، اجاق و سبدهای حصیری به چشم می خورد.

چشم اندازی شگفت انگیز که ما را یاد فیلم های جنگ ستارگان می اندازد که البته زیاد هم از واقعیت دور نیست، زیرا بعضی از صحنه های این فیلم در واقع در کاپادوکیا فیلمبرداری شده اند و منظره غیرزمینی کاپادوکیا هر چه بیشتر در آن سیر می کنید، غیر واقعی تر می شود. این منطقه که بخاطر سنگ ها و صخره های عجیب و غیر عادی اش مشهور است، غارهایی دارد که تا به امروز پای کسی به آنها نرسیده و شهرهای زیرزمینی آن گویی تا بینهایت ادامه دارند و بهترین راه برای آشنا شدن با این جواهر گرانبهای ترکیه، مشاهده آن از آسمان و از طریق بالون هوای گرم است.

تور بالون سواری در کاپادوکیا

این تور که یکی از معروف ترین سواری های دنیا با بالون است، به لطف چشم اندازهای منحصر بفرد و شرایط آب و هوایی مساعد، کاپادوکیا را از بالا به گردشگران نشان می دهد و ماجراجویی بزرگی برای آنها محسوب می شود. باد شما را بر فراز دره ها هدایت می کند و به صخره های دودکش مانند رنگی با سایه های سبز، نارنجی، قرمز و مشکی بینهایت نزدیک می شوید.


بهترین زمان برای بازدید از این منطقه بازه زمانی آوریل تا مه و سپتامبر تا اکتبر است. ۳۰ شرکت وجود دارند که پروازهای بالون هوای گرم در کاپادوکیا ارائه می دهند. سلطان بالونز و کاپادوکیا وویجر بالونز شرکت های اصلی هستند که بیشترین بالون ها را دارند. گورمه بالونز و رویال بالون هم پروازهای یک ساعته در ازای هر نفر ۲۰۰ دلار و پروازهای ۹۰ دقیقه ای هر نفر ۳۲۰ دلار ارائه می دهند. البته می توانید وقتی رسیدید چانه زنی کنید.


کاپادوکیا؛یکی از سه روستای صخره ای جهان در ترکیه/عکس

کاپادوکیا؛یکی از سه روستای صخره ای جهان در ترکیه/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار