gardeshban.ir

ترکیه کشور زیبایی در همسایگی ایران است که تور آن، طرفداران زیادی دارد. در واقع بسیاری از هموطنانمان ترکیه را به خاطر سواحل زیبا، آب و هوای خوب و جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیارش انتخاب می کنند شاید کمتر کسی بداند که در این کشور مکان های اسرارآمیز بسیاری وجود دارد که حتی ممکن است مردم این کشور هم چیز زیادی از آن ندانند.
کد خبر: ۲۰۳۰۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸-1398 September 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر به موضوعات عجیب و غریب علاقه مندید ودوست دارید از آن ها بیشتر بدانید و حتی شاید در سفر بعدی تان به ترکیه، از آنها دیدن کنید، این مطلب برای شماست. یکی از جاذبه های اسرار آمیز ترکیه که برای کمتر گردشگری شناخته شده است، شیارهای چرخی است که در دره فریگیا در ترکیه به چشم می خورند. اما چه چیز قابل توجهی در مورد این موضوع وجود دارد و چرا بسیاری از افراد به دنبال حل معمای این شیارها هستند؟ جواب این سوال ها را به طور کامل در ادامه ی مطلب می گیرید:

در دره فریگیا در کشور ترکیه و در غرب قسمت مرکزی آناتولی، شیارهای بسیار زیادی به چشم می خورند که به آنها «شیارهای چرخ» گفته می شود، شیارهایی که بصورت متقاطع در سرتاسر این دره به چشم می خورند. این شیارها در داخل صخره ها کنده شده اند و به اندازه ای عمیق هستند که انگار با وسیله ی خاصی کنده شده اند طوری که عمق بعضی از این شیارها به ۳ فوت می رسد.

نبود یک تاریخ دقیق اززمان شکل گیری آن ها باعث شده است تا حدس و گمان های زیادی در باره ی تاریخ و نحوه ی شکل گیری آنها در ذهن مردم به وجود بیاید، این باور وجود دارد که شیارهای دره فریگیا در ترکیه میلیون ها سال پیش توسط تمدن های بیگانه ی باستانی به وجود آمده است.

طبق تحقیقاتی که آکادمی معروفی آن را انجام داده است، قدیمی ترین جاده های جاده های آناتولی در طول دوره ی امپراطوری هیتیت در سال ۱۶۰۰ تا ۱۱۷۸ قبل از میلاد مسیح به وجود آمده اند. بعد از آن، در صخره ها مسیرهایی توسط فریگیایی ها و قبایل محلی ایجاد شده است.

البته مشخص شده است که شیارهایی که در دره فریگیا در ترکیه وجود دارند، قدیمی تر از دوران امپراطوری هیتیت است اما نه به اندازه ای که به میلیون ها سال قبل برگردد. طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۰۴ انجام شد، مشخص شد که این شیارها برای مصارف کشاورزی در زمین ایجاد شده اند و قدمت آن ها به ۵۰۰۰ سال قبل بر می گردد. طیق این مطالعات، این خطوط تکی و یا موازی که در این دره به چشم می خورد، امکان دارد که برای عبور جریان های آب در زمین های کشاورزی بوده باشند.

یکی از محققان دانشگاه ملبورن به نام کلودیا ساگونا (Claudia Sagona) که روی این زمین ها تحقیقاتی انجام داده است گفته است در زمین هایی که حالا تخریب شده اند و این باور وجود دارد که در گذشته زمین های کشاورزی بوده اند، خاک و مواد ارگانیک زیادی پیدا شده است. البته که این یافته ها به هیچ وجه باور افرادی را که عقیده دارد که این خطوط توسط تمدن های بیگانه ایجاد شده اند را زیر سوال نمی برد اما به نظر من در هر صورت مشخص می کند که کشاورزان گذشته تا چه اندازه دانا و غنی از دانش بوده اند.

این نشان می دهد که آنها کاملا زمین ها را می شناخته اند و می دانسته اند که آب چطور باید در بین زمین ها تقسیم شود تا بتواند به درستی مخصولات را بارور کند و محصول بدهد.

دره فریگیا؛از جاذبه های اسرار آمیز ترکیه+عکس

دره فریگیا؛از جاذبه های اسرار آمیز ترکیه+عکس

دره فریگیا؛از جاذبه های اسرار آمیز ترکیه+عکس

دره فریگیا؛از جاذبه های اسرار آمیز ترکیه+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار