gardeshban.ir

روستای آردینه در هشت کیلومتری شمال شهر رودهن واقع شده و در حدود ۴۵۰ نفر جمعیت دارد و ازسمت شمال وغرب با روستا شهد پرور جورد و ازسمت جنوب وشرق با روستای وسکاره همسایه میباشد.
کد خبر: ۲۰۳۷۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸-1398 September 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
این روستا در داخل طرح هادی پنج هکتار و در مجموع هزار هکتار وسعت دارد. شغل اکثر مردم این روستای زیبا که از جاذبه های گردشگری مناسبی در فصل بهار و تابستان برخوردار است کشاورزی و دامداری است وبدیل آب وهوا ونوع خاک، بیشترین فعالیت کشاورزی این روستا باغداری بوده که می توان به محصولاتی از جمله گیلاس، گردو، سیب، گلابی ، فندق و آلبالو در این روستا اشاره کرد.

این روستا دارای یک مکان تاریخی به نام امام زاده پیش می باشد که در شمال روستا واقع شده و توسط میراث فرهنگی ثبت شده میباشد که در آن مکان یک درخت باقدمت ۵۰۰سال موجود میباشد.روستای آردینه در جنگ تحمیلی پنج شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده است.

نحوه دسترسی

برای رسیدن به چهار روستای رودهن (وِسکاره ، آردینه ، جَوَرد ، ایرا) که هر کدام با توجه به نزدیکی به تهران ارزش دیدن را دارند، باید تا رودهن پیش روید و بلوار شریعتی را که از خیابان اصلی رودهن جدا میشود، جستجو نمائید. 

از طریق خیابان کنار پمپ بنزین رودهن نیز میتوانید به طرف شمال برانید تا به بلوار شریعتی برسید که امتداد آن از شهر خارج میشود و با یک مسیر آسفالت به سمت این روستاها پیش میرود. 

درصورتیکه وسیله شخصی ندارید، بهترین راه برای رسیدن به رودهن، استفاده از تاکسی یا مینی بوس های مستقر در سه راه تهران پارس و ترمینال شرق و یا تاکسی های مستقر در چهارراه مینی سیتی می باشد. پس از رسیدن به رودهن، استفاده از آژانس های رودهن برای عزیمت به این روستاها توصیه میشود.

روستای آردینه رودهن
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار