gardeshban.ir

با توجه به رشد روز افزون صنعت گردشگری، کشورها و شهرهای دارای جاذبه توریستی برای عقب نماندن از این صنعت، اقداماتی جهت جذب توریست و گردشگر انجام می دهند.
کد خبر: ۲۰۳۹۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸-1398 September 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
این اقدامات در کنار تبلیغات و معرفی مراکز توریستی کشور، باید دارای امکاناتی باشند تا توریست ها و گردشگران با رقابت بیشتری به سمت کشور مقصد هدایت شوند، امکاناتی چون محل های اقامت لوکس و ارزان، امنیت، رستوران ها و غذاهای باکیفیت. 

در این بین نمی توان به راحتی از فرودگاه ها و ایرلاین ها گذشت که می توانند در بدو ورود به گردشگران احساس آرامش و راحتی هدیه کنند. کشور روسیه با داشتن دویست و هفتاد فرودگاه از این حیث در رتبه های بالای جهانی قرار دارد و نشان دهنده اهمیت این مطلب نزد مقامات کشور روسیه است. شهر مسکو به عنوان پایتخت و پرجمعیت ترین شهر کشور روسیه یکی از جذاب ترین مناطق کشور روسیه برای گردشگران هست. 

این شهر تاریخی کشور روسیه با داشتن جاذبه های فراوانی چون تئاتر بولشوی، میدان سرخ، کلیسای سنت باسیل و از همه مهمتر کاخ زیبا و بی نظیر کرملین مقصد گردشگران فراوانی از سراسر دنیاست. پایتخت کشور روسیه که لقب بزرگترین شهر در قاره اروپا را یدک می کشد، به تنهایی دارای هشت فرودگاه مهم و معتبر است. 

معروف ترین فرودگاه های مسکو عبارتند از فرودگاه رامنسکویه (Zhukovsky International Airport)، فرودگاه میاچکوف (Myachkovo Airport)، فرودگاه بین المللی ونوکووا (Vnukovo International Airport)، فرودگاه بیکوف (Bykovo Airport)، فرودگاه بین المللی شرمتیوو (Sheremetyevo International Airport)، فرودگاه بین المللی دوموده دوو (Domodedovo International Airport)، فرودگاه بین المللی اوستافیف (Ostafyevo International Airport) و فرودگاه خودینکا (Khodynka Aerodrome). در ادامه مطلب قصد داریم شما را با سه مورد از فرودگاه های معروف مسکو آشنا کنیم.

فرودگاه بین المللی ونوکووا (Vnukovo International Airport)

ونوکوا با داشتن قابیلت جا به جایی شانزده میلیون مسافر، سومین فرودگاه مهم شهر مسکوست. این مورد از فرودگاه های معروف مسکو که در سال دو هزار و پانزده میلادی به این جایگاه رسید، در ارتفاع دویست و نه متری از سطح دریا قرار دارد و از تهران سه ساعت و یازده دقیقه پروازی فاصله دارد. خطوط اصلی فعال در ونوکووا شهر مسکو یو تیر اویشین (U Tair Aviation)، گازپروماویا (Gazpromavia)، روسییا (Rossiya)، آی-فلای (I-Fly) و پوبدا (Pobeda) هستند. 

این مکان فرود و صعود هوایی در کشور روسیه دارای کد اکائو UUWW و کد یاتا VKO بوده و تا تهران 2464/4 کیلومتر فاصله دارد. ونوکووا شهر مسکو یک فرودگاه مسافری است که در پایانه A هم پروازهای داخلی انجام می گیرد هم پروازهای خارجی، ولی در پایانه D آن تنها پروازهای ورودی (داخلی) صورت می گیرند. 

البته این فرودگاه بین المللی شهر مسکو دارای پایانه B نیز بوده که از سال دو هزار و شانزده میلادی از دور خارج شده و در این مورد از معروف ترین فرودگاه های مسکو فعالیتی صورت نمی گیرد. یکی از بهترین راه های رسیدن به این بخش از شهر مسکو استفاده از خط هشت مترو شهری است که البته طبق برنامه ریزی های مسئولان از سال دو هزار و بیست میلادی در دسترس خواهد بود. در حال حاضر، می توانید از مرکز شهر سوار قطار خط مستقیم ایرو اکسپرس (Aeroexpress) شوید و سی و پنج دقیقه بعد خود را به فرودگاه بین المللی ونوکووا شهر مسکو برسانید. 

البته، اتوبوس های خصوصی و عمومی فراوانی هم هستند که از ایستگاه های مختلف شهر مسکو شما را به این محل می رسانند. اتوبوس های شماره 611 و K611 نیز به همین امر اشتغال دارند. در کنار این وسایل حمل و نقل ارزان، تاکسی های مخصوص هم وجود دارند که با هزینه بیشتری شما را از شهر و حومه مسکو در تمامی بیست و چهار ساعت شبانه روز به ونوکووا خواهند رساند.


فرودگاه بین المللی دوموده دوو (Domodedovo International Airport)

شلوغ ترین و پر ترافیک ترین فرودگاه کشور روسیه را می توان با اختلاف فراوان فرودگاه بین المللی دوموده دوو شهر مسکو خواند که تنها فرودگاه بخش خصوصی کشور روسیه است. 

این مکان که در ارتفاع صد و هفتاد و نه متری سطح دریا قرار دارد، با تهران سه ساعت و یازده دقیقه پروازی فاصله دارد و خطوط اصلی فعال هوایی آن عبارتند از یامال (Yamal)، گلوباس (Glubus)، وی آی ام (VIM)، ردوینگز (Red Wings)، اورال (Ural)، راس لاین (Rus Line) و اس 7 (S7). این مورد از فرودگاه های معروف مسکو یک فرودگاه مسافری بوده که دارای کد ایکائو UUDD و کد یاتا DME است و فاصله آن تا تهران 2464/4 کیلومتر است. 

از نکات جالب درباره این مورد از معروف ترین فرودگاه های مسکو، داشتن تنها یک ساختمان به عنوان پایانه است که پروازهای خارجی و داخلی در دو بخش مجزای آن صورت می گیرند. 

از امکانات عالی و بی نظیر این فرودگاه بین المللی که در چهل و دو کیلومتری جنوب شرقی شهر مسکو قرار دارد، پارکینگ بزرگ آن بوده که عاملی است برای تردد آسان خودروهای شخصی و تاکسی ها. اما اگر خودرو شخصی ندارید و یا قصد استفاده از آن را نداشته و یا نمی خواهید هزینه تاکسی بپردازید، می توانید سوار قطار مخصوص این مورد از فرودگاه های معروف مسکو شوید که در تمام طول روز از مرکز مسکو به سمت دوموده دوو در حرکت بوده و بین چهل و پنج تا شصت دقیقه شما را به مقصد می رساند.

فرودگاه بین المللی شرمتیوو (Sheremetyevo International Airport)

فرودگاه بین المللی شرمتیوو که با جا به جایی سه میلیون مسافر در سال دو هزار و پانزده میلادی توانست لقب پر ترافیک ترین فرودگاه فدراسیون روسیه را به خود اختصاص دهد، در ارتفاع صد و نود و دو متری از سطح دریا قرار دارد و فاصله پروازی آن با تهران سه ساعت و یازده دقیقه است. 

خطوط اصلی پروازهای این آشیانه بین المللی شهر مسکو را رویال فلایت (Royal Flight)، ایروفلوت (Aeroflot) و نوردویند (Nordwind) تشکیل می دهند و دارای کد ایکانو UUEE و کد یاتا SVO بوده که با تهران 2464/4 کیلومتر فاصله دارد. 

پایانه های متعددی در این مورد از فرودگاه های مسکو به امور مختلف اختصاص داده شده که آن را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرد. 

پایانه A مخصوص پروازهای اختصاصی و تجاری است و پایانه B برای پروازهای ارزان قیمت. مسافران پروازهای بین المللی در پایانه های D و F و E پذیرفته می شوند و مسافران پروازهای چارتر به پایانه C راهنمایی می شوند. 

قرار گرفتن این فرودگاه شهر مسکو در کنار بزرگ راه لنینگراد اسکوی (Leningradskoye) باعث شده تا تاکسی های مخصوص از این مسیر رفت و آمد کنند، اما اتوبوس های شماره 851 و 817 از مسیرها و ایستگاه های مشخص داخل شهر مسکو هر ده دقیقه یک بار، مسافران را به سمت شرمیتوو جا به جا می کنند. البته در هنگام شب اتوبوس های خط N1 هر سی دقیقه یک بار این وظیفه را به عهده می گیرند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار