gardeshban.ir

هر نقطه‌ای از دنیا متعلق به یک کشور خاص است و بسیاری از سرزمین‌ها هم تحت استعمار ابرقدرت‌ها هستند و توسط سران چند کشور اداره می‌شوند؛ اما جالب است بدانید که بر روی کره‌ی زمین یک نقطه وجود دارد که مالکیت آن بر عهده‌ی هیچ کشوری نیست و هیچ کسی هم حق گرفتن مالکیت آن را ندارد. این نقطه بئر طویل نام دارد.
کد خبر: ۲۰۳۹۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸-1398 September 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
بئر طویل منطقه‌ای در بین مرز سودان و مصر است و ۲۰۶۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. این منطقه کاملا کویری‌ست و هیچ یک از کشورها ادعای مالکیت آن را ندارند. بنابراین این منطقه‌ی بکر و دست نخورده آزاد است. جالب این که چند قبیله که اصالتا مصری و سودانی هستند در بئر طویل زندگی می‌کنند و آنها هم ادعایی بر مالکیت سرزمینشان ندارند. البته تا به حال افرادی تلاش کردند که این منطقه را از آنِ خود کنند اما هیچ یک از آنها موفق نشدند.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چطور ممکن است چنین جایی وجود داشته باشد؟ ماجرا از این قرار است که بئر طویل در سال ۱۸۹۹ جزو دارایی‌های بریتانیا بود، در همان زمان مقامات مصر و سودان قراردادی بستند که مرز دو کشور را مشخص کنند و به خاطر دخالت‌های بریتانیا و وجود قبیله‌های این منطقه، مرزها با کمی فاصله از یکدیگر مشخص شدند و همین کار باعث به‌وجود آمدن منطقه‌ی بئر طویل شد، جایی که حالا تحت مالکیت هیچ کشوری نیست.

بد نیست بدانید که برای ورود به بئر طویل باید از جنوب مصر و یا شمال سودان اقدام کنید. هیچ‌گونه قطار، فرودگاه و یا مترویی هم در بئر طویل وجود ندارد و تازه‌واردها باید حتما با اتوبوس و به همراه یک راهنمای آشنا به منطقه وارد بئر طویل بشوند.
بعضی‌ها معتقدند اینجا تنها نقطه‌ای است که مالکیتش تماما از آن خالق این دنیاست و انسان‌ها و دولت‌ها آن را از آن خود نکرده‌اند.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار