gardeshban.ir

دبی شهری در دل بیابان‌های شنی، با تمرکز بر جذب حداکثری گردشگران بین‌المللی سالانه پروژه‌های تفریحی-گردشگری بسیاری را به بهره‌برداری می‌رساند. سیاره سبز یکی از جدیدترین پروژه‌های جذب توریسم در دبی است.
کد خبر: ۲۰۴۳۳
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸-1398 September 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
دبی شهری نام‌آشنا در صنعت گردشگری است که هر ساله از اقصی نقاط جهان پذیرای گردشگران بین‌المللی است. 

پروژه‌های گردشگری جدید سبب می‌شوند که گردشگران بیش از یکبار به آن مقصد سفر کنند. همین امر سبب پویایی صنعت گردشگری می‌شود. مسئولان صنعت گردشگری دبی با تمرکز بر همین اصل، هر ساله پروژه‌های جلب گردشگر بسیاری را طراحی و اجرا می‌کند. 

یکی از جدیدترین پروژه‌های گردشگری که اخیراً برای عموم در دسترس قرار گرفته است جنگل بارانی دبی است که به نام «سیاره سبز» (Green planet) شناخته می‌شود.

سیاره سبز این امکان را به گردشگران شهر دبی، شهری در دل بیابان‌های شنی می‌دهد که تجربه بازدید از یک جنگل بارانی را داشته باشند.در حقیقت جنگل‌های بارانی، جنگل‌های انبوهی هستند که در مناطق گرم و پر باران نظیر سرزمین‌های آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی و جنوب شرق آسیا به وجود می‌آیند و حال شما در شهر دبی شاهد نمونه ای از این نوع جنگل‌ها هستید.

جنگل بارانی دبی از بزرگ‌ترین جنگلهای مصنوعی ایجاد شده در جهان است که بیش از ۳۰۰۰ گونه گیاهی و جانوری را شامل می‌شود.

سیاره سبز با همکاری متخصصان علوم باغبانی- گیاه‌شناسان و متخصصین علوم جانوری از اقصی نقاط جهان سبب شده است که گردشگران با ورود به این جنگل علاوه بر انواع گیاهان گرمسیری، شاهد حیات‌وحش خاص این مناطق نیز باشند و این به این معناست که شما می‌توانید انواع پرندگان، عنکبوت‌ها، مارها، جوجه تیغی‌ها و حتی تنبل‌ها (تنبل یا Sloth نام گونه‌ای از پستانداران است که بومی مناطق آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی هستند) را ببینید.


سیاره سبز در ساختمانی شیشه‌ای به ارتفاع ۷۲/۴۵ متر و با طراحی اوریگامی قرار دارد که اکوسیستمی کاملاً واقعی و مشابه جنگلهای گرمسیری در محوطه آن ایجاد شده است.

رطوبت نسبی ۷۰ درصد و درجه حرارت ۲۸-۲۵ درجه سانتیگراد شرایط محیطی ایده‌آلی را برای تمامی گونه‌های گیاهی و جانوری سیاره سبز ایجاد کرده است.

یکی از قسمت‌های اصلی این مجموعه، تنه درختی مصنوعی به طول ۲۵ متر است که بزرگ‌ترین درخت مصنوعی جهان است. البته تمام پوشش گیاهی شاخه‌های درخت طبیعی است به علاوه اینکه انواع پرندگان و جانوران نیز در فضاهای ایجاد شده در تنه درخت زندگی می‌کنند.

طراحی این درخت مصنوعی و انتخاب پوشش گیاهی آن حدود ۱۰ سال زمان برده است و به گفته طراح آن علت زمان‌بر بودن طراحی چنین درختی تغییرات مداوم در طراحی بوده است، زیرا بر اساس نوع پوشش گیاهی و رفتار جانوران در طول روز، انتخاب و جایگذاری آن‌ها بسیار زمان‌بر بوده است.

بازدید کنندگان می‌توانند از طریق پلهای چوبی معلق، در میانه شاخه‌های درخت حرکت کنند و از گیاهان و پرندگان و پروانه‌هایی که آزادانه در فضا پرواز می‌کنند بازدید کنند.

همچنین از طریق آسانسورهایی، گردشگران می‌توانند به قسمت فوقانی مجموعه که گنبدی شکل است بروند و دیدی ۳۶۰ درجه از فضای مجموعه داشته باشند.

وجود آبشاری زیبا، صدای پرندگان، رطوبت بالا و دیدن جانوران و پرندگان کمیاب، همگی سبب ایجاد محیطی شده‌اند که گردشگران برای ساعاتی حس کنند واقعاً در جنگلهای آمازون قدم بر می‌دارند.

آکواریوم سیاره سبز با داشتن مجموعه‌ای گرانبها از ماهیان کمیاب و آبزیانی نایاب که در اعماق آبهای مناطق گرمسیری زندگی می‌کنند، از دیگر ویژگی‌های این مجموعه است.

توکان‌ها، مارمولک‌های عظیم‌الجثه، کلنی‌های مورچه‌های کارگر، طوطی‌های رنگارنگ و درخت قورباغه‌ها از دیگر قسمت‌های این مجموعه است که سبب آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با اکوسیستم این گونه جنگل‌ها می‌شود.

در کنار بازدید از مجموعه، کلاسهای آموزشی گوناگونی برای کودکان و نوجوانان در گروه‌های سنی مختلف ۶-۳ سال ، ۷ تا ۱۱ سال و ۱۲ تا ۱۴ برگزار می‌گردد تا کودکان و نوجوانان با گیاهان و جانوران جنگل‌های گرمسیری آشنایی پیدا کنند.

سیاره سبز در خیابان «الوصل» (Alwasl) قرار گرفته است. ساعات بازدید از مجموعه شنبه تا چهارشنبه ۱۰ صبح الی ۶ بعدازظهر و در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۰ صبح الی ۸ عصر است. قیمت بلیط ورودی برای بزرگسالان ۹۵ درهم و برای کودکان ۱۲-۳ سال ۷۰ درهم است.














مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار