gardeshban.ir

مجموعه گردشگری و پارک طبیعت‌گردی نی باد کویر زرین در ۳۰ کیلومتری روستای خرانق و در دل کویر بی‌نظیر زرین قرار دارد.
کد خبر: ۲۰۴۳۴
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸-1398 September 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
مجموعه گردشگری و پارک طبیعت‌گردی نی باد کویر زرین در ۳۰ کیلومتری روستای خرانق و در دل کویر بی‌نظیر زرین قرار دارد. 

این کویر یکی از بلندترین و وسیع‌ترین کویرهای ایران به شمار می‌رود و با طول حدود ۷۰ کیلومتر و عرض ۱۵ کیلومتر، شکل شنزارهای آن به چکمه شباهت دارد. 

هدف از راه اندازی این مجموعه با در نظر گرفتن وسعت شنزارها، جذاب و بکر بودن منطقه و گونه‌های زیستی متنوع، فراهم‌ آوردن محیطی زیبا با چشم‌اندازی فوق‌العاده جهت بازدید گردشگران بوده است. 

پارک طبیعت گردی با احداث واحدهای اقامتی به‌صورت کاملا سنتی، ساخت رستوران، کافی شاپ و سایت رصد و فراهم آوردن امکانات سافاری، محیطی شاد و دلنشین جهت پیشبرد اهداف گردشگری کشور ایجاد کرده است.

همچنین این مجموعه فرصتی برای مشاهده حیواناتی که تحت حفاظت، در منطقه زندگی می کنند، برای گردشگران فراهم آورده است. مجموعه گردشگری و پارک طبیعت‌گردی نی باد زرین در کنار برخی از مهم‌ترین و تاریخی‌ترین مقاصد گردشگری کشور، یعنی شهر‌های تاریخی میبد و اردکان، زیارتگاه چک چک و روستای تاریخی خرانق  قرار دارد که این امر یکی از امتیازات این مجموعه محسوب می‌شود و می‌توان با برنامه‌ریزی و مدیریت در هزینه‌های سفر در یک پکیج از کلیه اماکن ذکر شده بازدید و در پایان، از مجموعه زرین جهت گردش در کویر و حتی اقامت استفاده کرد.

ایران استان یزد خرانق دیدنی‌های خرانق















مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار