gardeshban.ir

یک مقام مسئول، از راه اندازی دوباره خط مسافری دریایی چابهار- مسقط تا پایان آذرماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۰۴۴۱
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸-1398 September 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
بهروز آقایی در گفتگوی رادیویی، با بیان اینکه کشور عمان کمترین مسافت دریایی را با سواحل مکران دارد، اظهار داشت: جذابیت بسیار زیادی در حوزه گردشگری و مراودات تجاری و دریایی با توجه به مسافت کوتاه و همینطور مشترکات قومی بین کشور عمان و استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، متصور است.

وی گفت: سال 1396 با راه اندازی خط مسافر دریایی بین چابهار و مسقط، مراودات تجاری، قومی، گردشگری و توریسم درمانی بین دو کشور شکل گرفت.

این مقام مسئول افزود: متاسفانه یک وقفه 1,5 تا 2 ساله برای خط مسافر دریایی ایران و عمان اتفاق افتاد که پس از رایزنی های مختلف با کشور عمان و همینطور انعقاد قراردادی با بخش خصوصی در خصوص راه اندازی خط مزبور، امید می رود تا پایان آذرماه سال جاری نخستین سفر دریایی بین چابهار و مسقط دوباره برقرار شود.

آقایی اظهارداشت: بسترسازی برای توسعه صنعت گردشگری وخدمات وابسته، ارتقای رفاه و شاخص های اجتماعی، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی منطقه از جمله اهداف این خط مسافری است.

وی ادامه داد: افزایش جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، سهولت تردد تجار و سرمایه گذاران بین ایران و عمان، افزایش ترافیک دریایی، گسترش مراودات قومی بین دوکشور از دیگر اهداف راه اندازی خط مسافری دریایی در بندر چابهار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: نکته قابل توجه اینکه از جمعیت پنج میلیون نفری عمان یک میلیون نفر بلوچ هستند.

وی افزود: این افراد راغب هستند با ایجاد یک مسیر ارزان و سریع بتوانند تبادلات کالایی، مراوات تجاری و رفت و آمدهای قومی خود را گسترش دهند که با راه اندازی خط مزبور تسهیل گری بسیار خوبی در این مراودات اتفاق خواهد افتاد
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار