gardeshban.ir

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از آغاز ترخیص نخستین سری کالاهای وارداتی از منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی خبر داد.
کد خبر: ۲۰۵۳۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸-1398 September 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی رستمی در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل‌ونقل با اشاره به تبدیل شدن فرودگاه امام خمینی به شرکت شهر فرودگاهی در چند سال اخیر گفت: طرح جامع این فرودگاه تهیه شده و برنامه‌های اجرایی ما براساس این طرح جامع در فاز نخست که ۵ سال به طول می‌انجامد، در حال اجرا است.

وی افزود: پایانه سلام امسال به بهره‌برداری رسید و ۵ ایرلاین به این پایانه اضافه شدند که روزانه ۷ پرواز از این پایانه انجام می‌شود.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: ۵۰ شرکت ثبت شده در منطقه آزاد فرودگاه امام به ثبت رسیده و امروز شاهد ترخیص کالا از منطقه آزاد فرودگاه امام هستیم که فعالان تجاری و اقتصادی می‌توانند با مراجعه به سامانه گمرک به ثبت سفارش واردات کالا از منطقه آزاد فرودگاه امام اقدام کنند.

وی درباره انجام پروازهای داخلی از فرودگاه امام خمینی، یادآور شد: زیرساخت انجام پروازهای داخلی از این فرودگاه نهایی شده و چند ایرلاین اعلام کردند که قصد دارند پروازهای داخلی از فرودگاه امام به سایر مناطق را برگزار کنند.

رستمی در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر انجام قاچاق کالا از منطقه آزاد فرودگاه امام اظهارکرد: درحال‌حاضر نخستین کالایی که به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار در گمرک این فرودگاه در انبار وجود دارد، آماده ترخیص است که نشان می‌دهد هیچ قاچاق کالایی از این فرودگاه انجام نشده است. کسانی که ادعای قاچاق کالا از منطقه آزاد فرودگاه امام مطرح کردند باید سند ارائه دهند.

در ادامه این نشست سحر تاجبخش مسلمان رئیس سازمان هواشناسی کشور نیز با اشاره به برنامه این سازمان برای آغاز تولید تجهیزات هواشناسی در داخل و خرید قطعات مورد نیاز از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در پی تحریم واردات تجهیزات هواشناسی، گفت: درحال‌حاضر براساس قانون مدیریت بحران مسئولیت اعلام مخاطرات جوی صرفا بر عهده سازمان هواشناسی است و کلیه مراکز هواشناسی مسئولیت تولید دانش و پایش اطلاعات هواشناسی را برعهده دارند.

وی در خصوص نقش سازمان هواشناسی در سیلاب امسال اظهارکرد: در تمام دنیا نتایج هواشناسی قطعیت ندارد و هیچ دستگاهی حق ندارد بگوید به دلیل پیش‌بینی نادرست هواشناسی، ناموفق بوده‌ایم. اما ما وظیفه داریم این عدم قطعیت را به حداقل برسانیم که اقدامات لازم در این خصوص آغاز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی مخاطرات در سازمان هواشناسی براساس استانداردهای جهانی است. مقررات جهانی برای پیش‌بینی سیل، بازه زمانی ۳ تا ۷ روز قبل را تعیین کرده و ما در ایران از دو تا سه روز قبل می‌توانیم پیش‌بینی کنیم.

به گفته تاجبخش مسلمان اگر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در سیلاب اخیر نبود، سیل استان لرستان بیش از هزار نفر کشته می‌داد.

وی در خصوص بوی نامطبوع تهران تصریح کرد: به استانداری تهران پیشنهاد دادیم سازمان هواشناسی می‌تواند محل جریان این بو را و مقصد شناور بودن بوی تهران را اعلام کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار