gardeshban.ir

دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی کشور لطمه‌های زیادی به دفاتر خدمات مسافرتی و در کل بحث سفر وارد شده است.
کد خبر: ۲۰۵۶۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸-1398 September 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
مجید فرقانی در خصوص نرخ عوارض خروج از کشور اظهار کرد: این لطمه‌ها باعث شده است که از میزان سفرها به ویژه سفرهای خارجی کم شود و به شکلی درآید که بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی که سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این زمینه کرده‌اند دچار ضرر و زیان شوند و گاها حتی تقاضای تعدیل خود خواسته نیز دارند.

دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی افزود: در کنار این مسائل که ما مشکلات اساسی در مورد تامین منابع برای اداره دفاتر خدمات مسافرتی‌مان داریم هر ساله هزینه‌هایی نیز به هزینه‌های قبلی اضافه می‌شود مانند عوارض خروج از کشور.

فرقانی ادامه داد: زمانی که ما بسته‌ سفر را آنالیز و برای عرضه آماده می‌کنیم باید بسیاری از فاکتورها را در نظر بگیریم تا حداقل هزینه‌های آژانس تامین شود، در حال حاضر در یک پکیج معمولی سفر خارجی تقریبا 20 درصد هزینه، هزینه عوارض خروج از کشور می‌شود؛ مسافرها نیز پس از چک بسته‌‎های سفر، متوجه می‌شوند که سفر برای آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: درست است که درآمدهای دولت در دیگر منابع  مانند درآمدهای نفتی کاهش پیدا کرده است اما این مسائل نباید باعث فشار بر روی قشری از جامعه و به تبع آن اقتصاد جامعه باشد، به هر حال بخشی از وظیفه ما در دفاتر خدمات مسافرتی برنامه‌ریزی سفرهای خارجی برای مردم است.

دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به ‌اینکه این امر به صورت پلکانی برنامه‌ریزی شده بود اما دوباره امسال عددی به آن اضافه شد و اگر فردی بخواهد یک بار خروج داشته باشد باید چیزی حدود 270 هزار تومان هزینه خروج از کشور را بپردازد؛ همین امر متاسفانه فشار بسیار زیادی را تحمیل می‌کند و دولت و مسئولین به جای برنامه‌ریزی درست در این زمینه، صورت مسئله را پاک می‌کنند.

خروج ایرلاین‌های خارجی از مشهد

فرقانی تشریح کرد: در دوسال اخیر بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خارجی در مشهد مانند هواپیمایی امارات، عمان ایر و ... از بازار خارج شده‌اند، چرا که رفت‌وآمد برای آن‌ها به صرفه نبوده و با این شرایط حداقل هزینه‌های خود را نیز نمی‌توانستند تامین کنند که دلیل  اصلی آن کاهش میزان سفر است.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل کاهش میزان سفر همین  افزایش نرخ عوارض خروج از کشور است و امیدواریم دولت فکری برای این قضیه داشته باشد چرا که هر ساله هزینه‌ها بر اساس تورم نیز افزایش پیدا می‌کند مانند حقوق کارمندان، اجاره مکان، هزینه آب، برق، گاز و... که به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کنند و در همین شرایط درآمدهای ما نه تنها افزایش پیدا نکرده بلکه روز به روز کم‌تر می‌شود.

کاهش سفرهای خارجی منجر به افزایش سفرهای داخلی نشد

دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی اظهار کرد: امروز جریان سفر دچار مشکل شده و در شرایطی که تاثیر این موضوع بر روی سفرهای خارجی بوده و کاهش آن را در پی داشته است؛ باعث افزایش سفرهای داخلی نشده، چرا که سفرهای داخلی نیز هزینه‌های بالایی دارد به این صورت که پکیج سفر به کیش در حال حاضر با پکیج سفر به امارات و برخی از شهرهای ترکیه هم‌تراز بوده و شاید بیشتر هم باشد؛ بنابراین انتظار می‌رود که در این سیاست تجدید نظر شود.

فرقانی تصریح کرد: در شرایطی که بخش زیادی از درآمد دولت بر روی مالیات و دریافت عوارض تعریف شده شرایط باید به گونه‌ای پیش برود که فشار زیادی به عده‌ای خاص و کسب‌های خاصی وارد نشود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار