gardeshban.ir

یکی از جلوه های زیبای طبیعت را می توان در کوه وتووارا یافت، که به دلیل ویژگی های خاص سنگ‌ها و صخره‌هایش به یک منطقه زیبا و خارق العاده تبدیل شده است. در این مطلب به بررسی ویژگی ها و نحوه ی ایجاد این مناظر زیبا می پردازیم.
کد خبر: ۲۰۵۹۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸-1398 September 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
کوه وتووارا در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی روستای سوکاجاروی (Sukkajärvi)، در غرب تپه‌های کارلیای روسیه واقع شده است. قبلا این منطقه با لایه‌ی ضخیمی از یخ پوشیده شده بود که ضخامت آن به چندین کیلومتر می‌رسید. حدود ۱۰ هزار سال قبل وقتی این یخ‌ها آب شد، از پشت آن منظره‌‌ای پر از سنگ‌های ریز و درشت نمایان شد که صخره‌های آن ویژگی های عجیبی داشت. 

یکی از عجیب‌ترین ویژگی‌های کوه وتووارا تعادل سنگ‌های آن است، به این شکل که چند سنگ کوچک تکیه‌گاه یک تخته سنگ بزرگ هستند و تعادل آن را حفظ می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های جالب این سنگ‌ها می‌توان به پلکانی بودن بعضی از آن‌ها اشاره کرد. صخره‌ها شبیه پلکان کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و بعضی دیگر به قسمت‌های مساوی تقسیم شده‌اند. وزش بادهای مداوم، درختان کوتاه قامتی که در خاک کم عمق و در بعضی جاها باتلاقی، در حال رشد هستند و صاعقه‌هایی که باعث آتش‌سوزی می‌شوند، همه و همه ویژگی خاصی را به این منطقه بخشیده که با سایر قسمت‌های منطقه‌ی کارلیا کاملا متفاوت است.

یخچال‌های طبیعی این ویژگی‌های جالب را در این سنگ‌ها پدید آورده‌ و سنگ‌ها را در مکان‌ها و موقعیت‌های غیر معمول قرار داده‌ است. بعضی از مردم هنوز هم بر این باور هستند که دست بشر این سنگ‌ها را به این شکل درآورده است. نظریه‌های دیگری نیز در این رابطه وجود دارد. مردم بومی سامی، این مکان را مقدس می‌شمارند و این تخته سنگ‌ها را «سیدز» نامیده و می‌پرستند.

طبیعت خارق العاده کوه وتووارا در روسیه/تصاویر

طبیعت خارق العاده کوه وتووارا در روسیه/تصاویر

طبیعت خارق العاده کوه وتووارا در روسیه/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار