gardeshban.ir

اندونزی کشوری است با سواحل زیبا، آب‌وهوای فوق‌العاده و فرهنگ متنوع که هرساله تعداد زیادی گردشگر به آن سفر می‌کنند. البته آشپزی در اندونزی با تاریخی طولانی همراه است و غذاهای متنوع این منطقه که با ذائقه مردم بسیاری هم‌خوانی دارد، اندونزی را به یکی از مقاصد محبوب برای سفر تبدیل کرده است.
کد خبر: ۲۰۶۲۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸-1398 September 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
تنوع غذایی در اندونزی به اندازه جغرافیای آن زیاد است، آب‌‎وهوای اطراف جزایر اندونزی غذاهای دریایی و آب‌وهوای استوایی آن خوراکی‌هایی از جمله برنج، سویا و ادویه را عرضه می‌کند.

گردشگران می‌توانند با امتحان غذاهای متنوعی از جمله باکسو، ساتای، ناسی گورنگ، باکمی گورنگ، لاوار، پمپک و ... سفرشان را با لذت پیش برند.

«باکمی گورنگ» از مشهورترین غذاهای اندونزی و بالی است که از برنج مخلوط شده با نودل و چاشنی‌های مخصوص اندونزیایی تهیه می‌شود. این غذا اغلب به همراه سبزیجات و انواع گوشت مانند مرغ، میگو و ... تهیه می‌شود. این غذاهم‌چنین  با تخم‌مرغ، سس بادام‌زمینی و ترشی برای وعده شام سرو می‌شود.

از دیگر غذاهای محبوب در اندونزی می‌توان به «ساتای» اشاره کرد، ساتای نوعی کباب است که از گوشت مرغ، خرگوش و بز تهیه می‌شود. برای پخت این غذا گوشت‌ها در زردچوبه، سس باربیکیو، سس بادام‌زمینی، سس سیر و یا سس سویا با چیلی مزه‌دار شده و پس از آن بر روی زغال چوب کباب می‌شوند. ساتای اغلب با  به همراه پیاز، برنج و خیار سرو می‌شود.

مردم اندونزی سوپ‌های خوشمزه‌ای نیز دارند، یکی از این سوپ‌ها «باکسو» نام دارد.این سوپ با نودل، سبزیجات و گوشت قلقلی تهیه می‌شود که گوشت‌های قلقلی آن می‌تواند از گوشت قرمز، مرغ و ماهی باشد. این غذا یکی از محبوب‌ترین غذاهای این منطقه بین مردم و گردشگران است که هنگام سرو روی آن موسیر و سیر سرخ شده، توفو و دامپلینگ سنتی استفاده می‌شود.

«نانسی گورنگ» نام غذای ملی مردم اندونزی است که از برنج سرخ شده به همراه سس سویا، میگو، هویج ، خیار، سیر، موسیر، چیلی و تمبرهندی تهیه می‌شود. این غذا معمولا به همراه تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی سرومی‌شود و هیچ گردشگری بدون چشیدن این غذا اندونزی را ترک نمی‌کند.

ترکیب گوشت کبابی چرخ‌شده، سبزیجات، نارگیل رنده شده و ادویه‌های مختلف و خاص اندونزیایی غذایی به نام «لاوار» را تشکیل می‌دهد، این غذا باید بلافاصله پس از آماده شدن سرو شود. در اندونزی «لاوار» سفید و قرمز وجود دارد که در لاوار سفید از هیچ نوع گوشتی استفاده نمی‌شود اما در لاوار قرمز از انواع گوش آنقدر استفاده می‌شود که رنگ غذا تیره و قرمز می‌شود.

از خوراکی‌های منطقه جنوب جزیره سوماترا در اندونزی می‌‎توان به «پمپک» اشاره کرد. این خوراکی از ترکیب نوعی نشاسته به نام تاپیوکا و ماهی تهیه شده که به شکل کیک سرو می‌شود. این کیک ماهی به همراه سس چیلی و سرکه در رستوران‌ها ارائه می‌شود و معروف‌ترین نوع آن که در داخل تخم‌مرغ دارد « kapal selam» است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار