gardeshban.ir

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: آئین نامه‌ نحوه صدور مجوز و فعالیت در حوزه‌های هواپیمایی و حمل‌ونقل و جاده‌ای و قطار داریم ولی در حوزه کشتیرانی نکته‌ای قید نشده است.
کد خبر: ۲۰۶۴۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸-1398 September 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
چهل و چهارمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر امروز ۲۷ آذر ماه در سازمان بنادر و دریانوردی با حضور نماینده‌های سازمان‌های مختلف عضو این ستاد برگزار شد.

در این نشست ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: به رغم این‌که دریا یکی از مزیت‌های بالای ایران در حوزه گردشگری است اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است. نه صرفاً در گردشگری بلکه در سایر حوزه‌ها هم همین طور است. کشورهای مختلف در تلاش هستند تا به دریا دسترسی داشته باشند ولی ما از این ظرفیت کشورمان استفاده نمی‌کنیم.

تیموری درباره این‌که یکی از وظایف وزارت میراث فرهنگی توزیع سفرهاست بیان کرد: متاسفانه گردشگران داخلی و خارجی تنها به نقاط خاصی از کشور سفر می‌کنند که بنابر عادت هست و ظرفیت‌های دیگر کشور مانند ورزش‌های زمستانی مغفول مانده است.

وی ادامه داد: آئین‌نامه نحوه صدور مجوز و فعالیت در حوزه‌های هواپیمایی و حمل‌ونقل و جاده‌ای و قطار داریم ولی در حوزه کشتیرانی نکته‌ای قید نشده است. این نشان می‌دهد که این بستر آنقدر بکر مانده که شیوه نامه درستی هم ندارد.

معاون گردشگری کشور بیان کرد: یک سالی است که بحث گردشگری دریایی و ضرورت پرداختن به آن به عنوان فعالیت فرابخشی را دنبال می‌کنیم ولی نمی‌دانیم تا چه زمانی باید در این کشور جزیره‌ای عمل کنیم و این هم افزایی در بین دستگاه‌ها وجود ندارد. ما می‌گوئیم که باید شورای گردشگری دریایی داشته باشیم ولی دستگاه‌های دیگر مانند وزارت کشور می‌گویند که حوزه دریا و سواحل به وزارتخانه شما مربوط نمی‌شود. ما استقبال می‌کنیم که هر دستگاهی در صنعت گردشگری هم کار کند چون ما نقش هماهنگ کننده را داریم. همه می‌گویند گردشگری دریایی مغفول است و موافق آن هستیم بنابراین باید اقدامی فراتر از امروز جلو ببریم اما با این مقاومت‌ها که دلیلش را نمی‌دانیم مواجه می‌شویم.

وی گفت: فعالیت‌های ستاد برای نوروز از دی ماه شروع می‌شود و مقدمات سفرهای نوروزی را انجام می‌دهیم درحالی که در طول سال هم به فکر سفرهای مردم هستیم. ‌
 
مهر




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار