gardeshban.ir

توربین هوای رم(Ram Air Turbine) یک توربین کوچک نصب شده در هواپیما است که از آن به عنوان منبع قدرت الکتریکی و یا هیدرولیکی کمکی در شرایط اضطراری استفاده می‌گردد.
کد خبر: ۲۰۶۴۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸-1398 September 28
گردشبان (gardeshban.ir) :

این توربین که معمولا در زیر هواپیما نصب شده است دارای چندین پره بوده که در صورت از دست رفتن موتور های هواپیمای در حال پرواز (که با چرخش خود به عنوان منبع تامین نیرو های الکتریکی و هیدرولیکی استفاده می گردند) به صورت خودکار و یا دستی از بدنه هواپیما بیرون آمده و پس از برخورد با جریان هوای عبوری، با سرعت آغاز به گردش می کند. 

این چرخش باعث به وجود آمدن نیروهای لازم الکتریکیوهیدرولیکی شده که تا حدودی می توانند جای نیروهای تولید شده توسط موتورهای هواپیما را که اکنون از دست رفته‌اند بگیرد، لذا آلات دقیق و ابزار حیاتی مورد استفاده توسط خلبانان و همچنین سیستم های رادیویی مورد نیاز جهت مکالمه با ایستگاه های زمینی مجدداً برقرار میگردند. 

این توربین‌ها به طور معمول به یک ژنراتور الکتریکی و یا به یک پمپ هیدرولیکی متصل گردیده اند که البته کارکرد این توربین‌ها وابستگی زیادی به سرعت حرکت هواپیما و یا به عبارتی دیگر به سرعت جریان هوای برخورد کننده با این توربین‌ها دارد. در مدت زمان طی شده بین از دست رفتن موتور ها و به کار افتادن این توربین‌ها، هواپیما از باتری موجود جهت حفظ ابزارهای حیاتی استفاده می‌کند.

کن نیوز


 
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار