gardeshban.ir

روز گذشته برخی از دوستداران میراث فرهنگی و معماری از تعطیلی خانه وارطان خبر دادند و ظاهرا دیگر هیچ رویدادی در این مکان برگزار نمی‌شود و تنها فضا کافه فعال است.
کد خبر: ۲۰۶۷۷
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸-1398 September 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
طی دو روز گذشته تعدادی از فعالان حوزه معماری و شهرسازی از تعطیلی خانه گفتمان شهر تهران خبر دادند. براساس اخبار رسیده خانه گفتمان شهر كه تنها محل متمركز رويدادهاي فرهنگي در حوزه معماري و شهر بود توسط وزارت راه و شهرسازي تعطيل شد.

به گفته موسوی، مسئول خانه وارطان، در حال حاضر تنها فضاهای تجاری این محل فعال است.

برخی فعالان حوزه معماری و شهرسازی بر این باورند که اقدام مدیران و متولیان خانه وارطان به عنوان یک اشتباه بزرگ در حوزه توسعه فرهنگي معماری و شهرسازی برای عموم‌جامعه تلقي خواهد شد و زمينه ساز نزول اقدامات فرهنگي مي‌شود.

در عین حال بسیاری از فعالان حوزه فرهنگی معماری و شهر در صدد راه‌اندازی مجدد این خانه خواهند بود، چراکه این اقدام پیامدهای مخربی در پی خواهد داشت.

همچنین، خانه وارطان به سبک معماری مدرن در سه طبقه  ساخته شده. سبک طراحی وارطان هوانسیان مدرن بوده اما در عین حال این خانه تلفیقی از سبک معماری مدرن و ایرانی است،  که پس از مرمت و بازسازی به عنوان یک مکان فرهنگی مورد استفاده بوده.

گالری برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف عکس، نقاشی و یا مسابقه‌های فرهنگی، هنری، آرت شاپ و کافه کتاب وارطان از جمله بخش‌های مختلف این خانه بودند که براساس آخرین اخبار همه بخش‌های آن تعطیل شده و تنها کافه آن فعال است.

وارطان هوانسیان معمار ارمنی‌تبار اهل ایران بود و از مدافعان سرسخت معماری مدرن در ایران به‌شمار می‌آمد.

اسکان نيوز


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار